>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi OKL271 Zorunlu Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sibel KAYA
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Elif ÖZATA YÜCEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Okul öncesi eğitimde fen ve doğanın yeri ve önemini açıklar.
2) Okul öncesinde fen köşesinin özelliklerini sıralar.
3) Okul öncesi çocuklarına uygun temel fen kavramlarını tanımlar.
4) Okul Öncesi dönemde Fen Eğitimi'ne yönelik çalışmaları, yöntem ve tekniklerini aciklar.
5) Çocuklara uygun fen ile ilgili etkinlikler ve materyaller hazırlar.
6) Bilimin ne olduğunu, bilimin doğasını, bilimsel yöntemi açıklar.
7) Bilimsel süreç becerilerini tanımlar.
8) Fen eğitimi ile ilgili öğrenme teorini tanıtır.
9) Okul öncesi fen eğitiminde ölçme değerlendirmeyi uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1     Orta     Orta             Yüksek      
2     Orta                          
3     Orta                          
4     Yüksek                          
5   Yüksek         Orta Yüksek     Yüksek          
6                                
7     Orta                     Yüksek    
8     Orta                          
9   Yüksek           Yüksek     Yüksek Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Okul öncesinde fen eğitiminin amaç ve ilkeleri
2) Bilimin doğası ve özellikleri, bilimsel yöntem
3) Fen öğretiminde kullanılan öğrenme teorileri
4) Fen öğretiminde kullanılan öğrenme teorileri
5) Fen öğretiminde kullanılan stratejiler
6) Temel ve üst düzey bilimsel süreç becerileri
7) Okul öncesinde fen ve doğa öğretimi programı, fen ve doğa köşesinin özellikleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Fen bilgisinde kavram öğretimi
10) Fen öğretiminde analojiler ve oyunlar
11) Okul öncesi fen eğitiminde ölçme değerlendirme
12) Okul öncesi dönemde fen projeleri
13) Okul öncesi dönem fen öğretiminde içerik bilgisi
14) Okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanan fen ve doğa etkinliklerinin sunulması
15) Okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanan fen ve doğa etkinliklerinin sunulması

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte