>

Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama

Okul Öncesi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama EGT533 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Zeynel KABLAN
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Ayşe AYDIN UYSAL
Doç. Dr. Funda DAĞ
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Doç. Dr. Hakan TURAN
Dr. Öğr. Üyesi Ayla AKBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Fevziye DOLUNAY CUĞ
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOKGÖZ
Dr. Öğr. Üyesi Esra ÜNLÜER
Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini açıklar.
2) Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri açıklar.
3) Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlar.
4) Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.
5) Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirler
6) Kaynaştırma/bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler yapar.
7) Öğretimi uyarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük           Orta       Orta        
2 Düşük Düşük           Düşük       Orta        
3 Düşük Düşük           Orta       Orta        
4 Düşük             Düşük       Orta        
5 Düşük Düşük           Düşük       Orta        
6 Düşük Düşük           Düşük       Orta        
7 Düşük Düşük           Düşük       Orta        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
2) Bireyselleştirme için yapılması gerekenler
3) Müfredata dayalı değerlendirme
4) Kaba değerlendirme
5) Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama,
6) Değerlendirmede uyulması gereken kurallar;
7) Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme;
8) Ara sınav
9) Kaynaştırma/bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler;
10) Öğretimi uyarlama
11) Öğretimi uyarlama
12) Öğretimi uyarlama
13) Kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
14) Kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
15) Kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
16) Dönem sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama - Doç. Dr. Halime Miray Sümer Dodur, Yayınevi: Eğiten Kitap.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte