>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | EGT533 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Zeynel KABLAN
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Ayşe AYDIN UYSAL
Doç. Dr. Funda DAĞ
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Doç. Dr. Hakan TURAN
Dr. Öğr. Üyesi Ayla AKBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Fevziye DOLUNAY CUĞ
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOKGÖZ
Dr. Öğr. Üyesi Esra ÜNLÜER
Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK
1) Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini açıklar.
2) Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri açıklar.
3) Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlar.
4) Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.
5) Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirler
6) Kaynaştırma/bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler yapar.
7) Öğretimi uyarlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | |||||||||||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | |||||||||||||
3 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | |||||||||||||
4 | Düşük | Düşük | Orta | ||||||||||||||
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | |||||||||||||
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | |||||||||||||
7 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
.
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
1- Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama - Doç. Dr. Halime Miray Sümer Dodur, Yayınevi: Eğiten Kitap.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte