>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Testler | RPD301 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 3 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Zeynep AYDIN SÜNBÜL
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Dr. Öğr. Üyesi Fevziye DOLUNAY CUĞ
1) Testi tanımlar ve testlerde bulunması gereken özellikleri açıklar.
2) Testlerin kullanım amaçlarını açıklar.
3) Geçerlik ve güvenirlik hesaplamalarını yapar.
4) Belirli bir amaca yönelik uygun testi seçer.
5) Genel zihinsel gelişim ve zeka testlerini tanır.
6) Bireysel ve grup zeka testlerinin kullanımını açıklar.
7) İlgi envanterlerini uygular ve değerlendirir.
8) Mesleki gelişim ve mesleki ilgi envanterlerini uygular.
9) Objektif ve projektif kişilik testleri özellikleri ve isimleriyle sınıflar.
10) Test geliştirme, uygulama ve sonuçları iletme konusunda etik standartları uygular.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
7 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
8 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
9 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||
10 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Psikolojik testlere ilişkin temel kavram ve ilkeler, bireysel ve grup zekâ testleri, başarı, yetenek ve kişilik testleri, ilgi envanterleri, bazı test ve envanterlerin uygulanması ve değerlendirilmesi.
1- Ronald Jay Cohen & Mark E. Swerdlik (2015). Psikolojik Test ve Değerleme : Testlere ve Ölçmeye Giriş. Çeviri Editörü : Prof. Dr. Ezel Tavşancıl Nobel Akademik Yayıncılık
2- Öner, N. (2008). Türkiye’ de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler I-II. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
3- Özgüven, İ. (2014). Psikolojik Testler. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Prentice-Hall. Weiner, E. A.; Steward, B. J. (1984). Assesing Individuals: Psychological and Educational Tests and Measurements. Boston: Little, Brown and Company.
5- Kuzgun, Y. Bacanlı, F. (2012) Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programları Dizisi. Nobel Yayıncılık.
6- Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Ölçme Araçları. Cilt I ve II. Nobel Yayıncılık.
7- Şahin, C. (2018). Bireyi Tanıma Teknikleri. Pegem.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte