>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | RPD404 | Zorunlu | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Dr. Öğr. Üyesi Ayla AKBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Ümit SAHRANÇ
1) İlgi ve ihtiyaçları dikkate alarak psikolojik danışma ve rehberlik alanında seminer hazırlar.
2) Seminer sunar.
3) PDR kapsamında önemli bir konuda bilimsel temelli bir makale, açıklayıcı yazı hazırlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Dünyadaki ve Türkiye’deki psikolojik danışma hareketinin gelişimi. Psikolojik danışman’ın rol ve görevleri. Psikolojik danışmanların çalışma alanları. Bireyle psikolojik danışma süreci. Grupla psikolojik danışma süreci ve kültüre duyarlı psikolojik danışma. Psikolojik danışma sürecinde bireyi tanıma teknikleri. Mesleki psikolojik danışma. Psikolojik danışman’ın gelişimsel ve eğitimsel konsültasyona ilişkin rolleri. Psikolojik danışma ve rehberlikte etik ilke ve kurallar. Psikolojik danışma alanının sorunları ve geleceğe ilişkin yönelimleri.
1- Corey, G. (1998). Becoming a helper (3th Ed.). Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
2- Corey, G. (2001). Theories and practice of counseling and psychotherapy (6th Ed.). Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
3- Cormier, S. & Nurius, P. S. (1998). Interviewing strategies for helpers. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
4- Gladding, S. T. (2000). Counseling: A comprehensive profession (4th Ed.) Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
5- Granvold, D. K. (1994). Cognitive and behavioral treatment. Methods and applications. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte