>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Okullarda Rpd Uygulamaları II RPD414 Zorunlu Lisans 4 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Büyük grup rehberliği uygulamalarını planlar.
2) Sınıf rehberliği etkinliklerini gerçekleştirir.
3) Bireysel rehberlik uygulamalarını gerçekleştirir.
4) Test ve test dışı teknikleri bir grup öğrenciye uygulayarak sonuçlarını değerlendirir.
5) Veli görüşmesi veya bir semineri yürütür.
6) Rehberlik ve psikolojik danışma etkinliklerini uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
6 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Dersin İçeriği

İlk Ziyaret , Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin İncelenmesi , Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin İncelenmesi , Okul,Veli İlişkileri, Okul,Veli İlişkileri ,Özel Eğitim Hizmetleri , Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi ,Grup Rehberliği Gözlemi Grup Rehberliği Gözlemi Grup Rehberliği Gözlemi Grup Rehberliği Gözlemi,Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programının İncelenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dönem Planı Hazırlama.
2) Öğretmenin Okuldaki Bir Günü
3) Öğrencinin Okuldaki Bir Günü
4) Derslerin ve Öğretimin Gözlenmesi
5) Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinde Tutulan Dosya, Form ve Mevzuat
6) Okul Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanın Yer Aldığı Kurullar
7) Bireylere Verilen Danışmanlık Hizmetleri
8) Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Psikososyal Koruma, Önleme, Müdahale Hizmetleri
9) Vize Haftası
10) Mesleki Rehberlik Hizmetleri
11) Kişisel Rehberlik Hizmetleri
12) Eğitsel Rehberlik Hizmetleri
13) Özel Eğitim Hizmetleri
14) Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Değerlendirilmesi
15) Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulaması Dersinin Değerlendirilmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özyürek, R. (2012) Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Tartışma
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Grup Çalışması
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

50%

Uygulama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte