>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pozitif Genç Gelişimi | EGT531 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 3 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
1) Pozitif gençlik gelişimi yaklaşımını açıklar.
2) Pozitif gençlik gelişimini kuramsal olarak tartışır.
3) Pozitif gençlik gelişimi yaklaşımına uygun içerik geliştirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Gelişimsel bir model önerisi olarak 7C modeli (yetkinlik, güven, karakter, ilgi, bağlantı, katkı ve yaratıcılık). Ergenlerin ve erken yetişkinlik dönemlerindeki kişilerin psikolojik sağlamlık düzeylerini artırma, onları destekleme ve kötü veya kendilerine zarar verebilecek alışkanlıklara yönelmekten alıkoyma
1- Lerner, R.M (2018). Pozitif Ergenlik. Sola Unitas Yayınları
2- DİMİTROVA, R. & WIIUM N. (2021). Handbook of Positive Youth Development: Advancing Research, Policy and Practice in Global Contexts
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte