>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çocuklarla Felsefe EGT533 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Düşünme ve düşünmenin özelliklerini tanımlar.
2) Felsefe ve düşünme ilişkisini tartışır.
3) Çocuklarda bilişsel gelişim için düşünmenin önemini kavrar.
4) Çocuklarla felsefe eğitiminde çocuk edebiyatı metinlerinden yararlanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek     Orta Orta     Yüksek            
2 Yüksek     Orta Orta     Yüksek            
3 Yüksek     Orta Orta     Yüksek            
4 Yüksek     Orta Orta     Yüksek            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Düşünme ne demektir? Felsefe ve çocuk, çocuklarla felsefe, çocuklarla felsefe metinleri, çocuk edebiyatı metinlerinde düşünme ögeleri, Türkiye’de ve Dünyada çocuklarla felsefe çalışmaları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Düşünmek ne demektir?
2) Akıl Yürütme Sorgulama Argümantasyon
3) Analitik Düşünme
4) Eleştirel Düşünme
5) Çocuklar için Felsefe Nedir?
6) Çocuklar için Felsefenin Tarihçesi
7) Çocuklar için Felsefe ne işe yarar?
8) Ara Değerlendirme
9) Çocuk ve Felsefe
10) Çocuk edibayatı metinleriyle çocuklarla felsefe
11) Çocuk edibayatı metinleriyle çocuklarla felsefe
12) Çocuk edibayatı metinleriyle çocuklarla felsefe
13) Çocuk edibayatı metinleriyle çocuklarla felsefe
14) Genel Değerlendirme
15) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Nigel Warburton - Küçük Filozoflar için Büyük Fikirler
2- Nihan Akkocaoğlu- Çocuklarla Felsefe
3- Brigite Labbe - Çıtır çıtır felsefe dizisi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

40%

Proje

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte