>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanat Tarihi 2 ICM208 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Emine Begüm SAVÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarihsel süreç içerisinde sanatın gelişimini, türlerini ve akımlarını tanımlar.
2) Sanat eserlerini ve Mekan tasarımını bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
3) Sanat tarihi kapsamında oluşturduğu bilgileri, iç mekan tasarlama sürecinde etkili olarak kullanır.
4) Güncel sanat eserlerini yorumlar.
5) Sanat tarihinde yer alan akımların ilkelerini belirtir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek Orta Yüksek Yüksek        
2 Düşük     Yüksek Orta Yüksek Yüksek        
3 Düşük     Yüksek Orta Yüksek Yüksek        
4 Düşük     Yüksek Orta Yüksek Yüksek        
5 Düşük     Yüksek Orta Yüksek Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sanat Tarihi 1

Dersin İçeriği

Endüstri Devrimi sonrası ve modernizm içerisinde yer alan İç mekan tasarımında ergonometrik ve antropometrik ilişkilerin tanımlanması, tasarım ürünlerinde kullanım kolaylığı, insan ve çevre ilişkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) GENEL SANAT TARİHİ 2 DERS İÇERİĞİ
2) ROMANESK GOTİK
3) RÖNESANS-KUZEY AVRUPA’DA RÖNESANS MANİYERİZM
4) BAROK ROKOKO
5) NEOKLASİSZM ROMANTİZM REALİZM
6) EMPRESYONİZM SEMBOLİZM
7) ART NOUVEAU FOVİZM EXPRESYONİZM
8) ARA SINAV
9) KÜBİZM FÜTÜRİZM BAUHAUS
10) SÜPREMATİZM RUS KONSTRÜKTİVİZM
11) DE STİJL DADA
12) SÜRREALİZM
13) OP ART POP ART ACTION PAINTING
14) 1970’DEN GÜNÜMÜZE SANAT
15) 1970’DEN GÜNÜMÜZE SANAT
16) FİNAL SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte