>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mekanda Renk Kullanımı ICM119 Zorunlu Lisans 1 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Emine Begüm SAVÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Renklerin psikolojik etkilerini açıklar.
2) İç mekanlarda renk kullanımını ayırt eder.
3) Temel renk etkilerini iç mekanda oluşturur.
4) Farklı iç mekanlarda renk çalışmalarını organize eder.
5) İç mimaride rengin psikolojik etkilerini uygular.
6) Renk türlerini mekanlarda kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek  
2       Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek  
3       Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek  
4       Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek  
5       Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek  
6       Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Tasarıma Giriş II

Dersin İçeriği

Rengin türleri, ton ve doygunluğunun anlatımı, iç mekan perspektifi görünümleri üzerinde renk etkilerinin çalışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Renk nedir? Renk sistemleri .
2) Kırmızı rengin psikolojik etkileri.
3) Sarı rengin psikolojik etkileri.
4) Mavi rengin psikolojik etkileri.
5) Yeşil rengin psikolojik etkileri.
6) Turuncu rengin psikolojik etkileri.
7) Mor rengin psikolojik etkileri.
8) Ara sınav.
9) Gri rengin psikolojik etkileri.
10) Renklerin insan üzerindeki etkileri.
11) Siyah rengin psikolojik etkileri .
12) Beyaz rengin psikolojik etkileri .
13) İç mekan eskizlerinde rengin kullanımı.
14) İç mekan eskizlerinde rengin kullanımı.
15) Renk çalışmaları.
16) Final sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

3

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte