>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mitoloji ve Mekan ICM408 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Emine Begüm SAVÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Batı kültürünün temelini oluşturan grek mitolojisini öğrenecek. Günümüzdeki kültürün kuruluşundaki önemini kavrayacak ve günümüzde izini sürebilecektir. Mimari mekanı algılayan olarak bu öğelerin mekan kuruluşundaki yerini görebilecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta     Orta   Yüksek Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İç Mekan Tasarımı V

Dersin İçeriği

.Antik dönemlerde mitoloji, olaylar figürlerin anlatılması, günümüz toplumlarında kültür birikim olarak mitolojinin sanatlardaki ve mimarideki yansıması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 1.SANAT NEDİR? Sanat: İnsanın duygu, düşünce ve heyecanlarına biçim vererek, başkalarına anlatabilme çabasıdır. Sanatın oluşumunda: - Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…)
2) TARİH ÖNCESİ DÖNEMLERDE SANAT YONTMA TAŞ ÇAĞI –PALEOLİTİK DÖNEM (MAĞARA DÖNEMİ) SANATI YENİTAŞ ÇAĞI-CİLALI TAŞ ÇAĞI (NEOLİTİK ÇAĞ) M.Ö. 8.000-5.000
3) GÖBEKLİ TEPE (ŞANLI URFA) M. Ö 8000-10.000 ÇAYÖNÜ (DİYARBAKIR) M.Ö. 7.000 ÇATALHÖYÜK (KONYA) M.Ö. 6500–5750
4) ESKİ MISIR SANATI; MİMARLIK, Eski Krallık Dönemi M.Ö. 2900-2200 Orta Krallık M.Ö. 2000–1700, Yeni Krallık Dönemi Mimarisi (M.Ö. 1500–1100)
5) MISIR HEYKEL, KABARTMA ve DUVAR RESİMLERİ HEYKELLERDEKİ ORTAK ÖZELLİKLER KABARTMALARDA ORTAK ÖZELLİKLER
6) ESKİ ÖNASYA SANATLARI MEZOPOTAMYA; Sümerliler, Akadlar, Elamlar, Asurlular, Yeni Babil Krallığı
7) MEZOPOTAMYA HEYKEL VE KABARTMA SANATI HEYKEL KABARTMA
8) ARA SINAV
9) ANADOLU UYGARLIKLARINDA KRONOLOJİ Yontmataş çağı M.Ö 15.000-8.000 Yenitaş çağı M.Ö 8.000–5.000 Bakırtaş çağı M.Ö 5.000-3.000 BAKIR TAŞ ÇAĞI (KALKOLİTİK) M.Ö 5.000-3.000 BU DÖNEMİN ÖNEMLİ YERLEŞİM MERKEZLERİ Troya (Çanakkale), Alacahöyük (Çorum) , Alişar (Yozgat) Kültepe (Kayseri), Demirci Höyük (Eskişehir), Ahlatlıbel (Ankara) TROYA (M.Ö 3000–2000) I. II. III. IV. ve V. KATLAR
10) HİTİT SANATI ( M.Ö 1750/1200 – 1200/700) HİTİT HEYKELTRAŞLIĞI FRİG SANATI ( M.Ö 725-675...) 750-300 uygarlık olarak LİDYA SANATI (m.ö 680–546...) LİKYA ve KARYA UYGARLIKLARINDA SANAT (m.ö 700–300) URARTU SANATI (M.Ö 900–600)
11) ESKİ İRAN UYGARLIKLARINDA SANAT Persler m.ö 550–330 Partlar m.ö 20- m.s 226 Sasaniler 226–651
12) ESKİ EGE HAVZASI ve ESKİ YUNAN SANATI (GİRİT, YUNANİSTAN ve ANADOLU’NUN BATI KIYISI) GİRİT (MİNOS) UYGARLIĞINDA SANAT M.Ö. 3000–1400
13) ESKİ YUNAN SANATI ESKİ YUNAN MİMARİSİNDE TAPINAKLAR ESKİ YUNAN HEYKEL SANATI ESKİ YUNAN SERAMİK SANATI
14) ESKİ ROMA SANATI M.Ö 30- M.S 395 ROMA HEYKELTIRAŞLIĞI
15) ORTA ÇAĞ AVRUPA SANATLARI (primitif Hıristiyan sana Bizans, Roman, Gotik) İLK DÖNEM HIRİSTİYANLIK SANATI: BİZANS SANATI: (395-1453)
16) FİNAL SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- E.H.GOMBRICH Sanatın Öyküsü
2- Bedrettin Cömert Mitoloji ve İkonografi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte