>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Doğal Yapı Taşları ICM326 Seçmeli Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi (DOÇ. DR) BÜLENT DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Teorik ve Örnek uygulamaların tanıtımı şeklinde olup, bu uygulamalardaki parametrelerin hem anlaşılması, hem de yapılaşmada hangi anlamı ifade ettiğini, Ders notları, Dünya’daki muhtelif yapıtaşları kullanımlarının da belirtilmesinden ile oluşacaktır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YAPI MALZEMELERİ

Dersin İçeriği

Bu ders, yapıtaşlarının tanıtımını, yerkabuğunda bulunma ortamlarını ve çıkarılmasını, doğal olan bu taşların yapılarda kullanma haline getirilme süreçlerini ve hangi yapılarda hangi tür özellikli yapıtaşlarının nasıl kullanılması gerektiğini, örnekler ve teorik detaylar ile içerir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Doğal Yapıtaşlarının Tanımı ve Genel Kullanım Alanları
2) Sahada Doğal Yapıtaşları ve üretimi
3) Doğal Yapıtaşlarının Sahada aranması ve çıkarılması
4) Doğal Yapıtaşlarının Laboratuar incelemeleri
5) Türkiye’de Doğal yapıtaşlarının Üretim alanları ve şekilleri
6) Doğal Yapıtaşlarının Sınıflandırılması
7) Doğal yapıtaşlarının türlerine göre endüstriyel teknolojisi
8) Mermerlerin türleri, bulunuş şekilleri ve özellikleri
9) Kırmataş üretimi ve özellikleri
10) Mağmatik kayaçlar ve üretilen yapıtaşlarının özellikleri
11) Metamorfik kayaçlar ve üretilen yapıtaşlarının özellikleri
12) Sedimanter ve Volkano-sedimanter kayaçlardan üretilen yapıtaşlarının özellikleri
13) Doğal Yapıtaşlarının ekonomik önemi
14) Türkiye’deki Süs taşlarının özellikleri
15) Arasınav
16) saha çalışması

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yüzer, E., ve Erdoğan. M (1996). Türkiye Mermer Envanteri Türkiye Mermerleri Mühendislik Özellikleri Araştırma Projesi, T.C. DPT-Proje No: 90K120720.
2- Harben,W.P. & Bates,L.R.,2000, Industrial Minerals Geology and World Deposits, ISBN: 0-947671-28-5, 312p., London Mermer(Yapı ve Dekorasyon), Periyodik dergi, Mermerciler Derneği,İstanbul.
3- Kırıkoğlu, M.S., (1990) Endüstriyel Hammaddeler, İTÜ Yayınları,Sayı:1418 2. Köse, H., Arslan, V., (1997) Endüstriyel Hammaddeler Sempozyumu, Maden Müh. Odası ve DEÜ 3. Temur, S., (2001), Endüstriyel Hammaddeler, Çizgi Kitabevi, Konya 4. Madencilik Özel İhtisas Komisyonu raporu,(2001), Endüstriyel hammaddeler, DPT
4- Wedekind, Wanja; Ruedrich, Joerg; Siegesmund, Siegfried, 2011: Natural building stones of Mexico–Tenochtitlán: their use, weathering and rock properties at the Templo Mayor, Palace Heras Soto and the Metropolitan Cathedral. In: Environmental Earth Sciences, Band 63, 1787 - 1798, DOI 10.1007/s12665-011- 1075-z.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
6) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Kısa Sınav

1

30%

Ödev

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte