>

Çağdaş Mimarlık Kuramı ve Eleştirisi

İç Mimarlık

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Mimarlık Kuramı ve Eleştirisi ICM426 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Özden Senem EROL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Cumhuriyet Dönemi’nden bugüne mimarlıktaki değişim sürecini değerlendirir.
2) Çağdaş mimarlık dönemi yapı/yapılı çevre örneklerini eleştirel bir çerçevede değerlendirir.
3) Mimarlığın toplumsal, politik ve ekonomik bağlamı ile sosyal bilimlerle ilişkisini yorumlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2                      
3                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yirminci Yüzyıldan Günümüze Türkiye’de Mimarlık

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde sunulan okuma önerileri çağdaş mimarlık ortamına ait tarihi anlatı ve bilgiyi öğrencinin eleştirel biçimde değerlendirebilmesini sağlamakta ve sınıf içi tartışma ortamının zeminini oluşturmaktadır. Ders; yürütücünün vereceği seminerler ve okumalar bağlamında geliştirilecek, öğrencilere bu kapsamda tartışma konuları paylaştırılacaktır. Ders genel olarak beş bölümden oluşmaktadır; modernist yaklaşımlar, postmodernist söylemler ve eleştiriler, 1980 sonrası küreselleşmenin mimarlığa etkisi, iki yeni güncel mimarlık tartışması; sürdürülebilirlik kavramının ve neoliberalizmin mimarlık pratiklerine etkisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Modernleşme, modernizm ve diğer modernitelerin tartışılması
2) Modernizme ilk tepkiler, modernizmden postmodernizme geçiş
3) Tarihselcilik, yapıbozumculuk, eklektisizm
4) Küreselleşme, mimarlık ve küresel üsluplar, eleştirel bölgeselcilik
5) Öğrenci sunumları (makale analizi ve sınıf içi tartışma)
6) Öğrenci sunumları (makale analizi ve sınıf içi tartışma)
7) Sürdürülebilir mimarlık, yeni sembolizm, biomimesis mimarlık
8) Öğrenci sunumları (21.yy proje örnekleri ve sınıf içi tartışma)
9) Öğrenci sunumları (21.yy proje örnekleri ve sınıf içi tartışma)
10) Öğrenci sunumları (21.yy proje örnekleri ve sınıf içi tartışma)
11) Öğrenci sunumları (21.yy proje örnekleri ve sınıf içi tartışma)
12) Öğrenci sunumları (21.yy proje örnekleri ve sınıf içi tartışma)
13) Neoliberalizmin etkisinde çağdaş mimarlık ve kent eleştirisi
14) Öğrenci sunumları (makale analizi ve sınıf içi tartışma)
15) Öğrenci sunumları (makale analizi ve sınıf içi tartışma)
16) Öğrenci sunumları (makale analizi ve sınıf içi tartışma)

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- Architectural Theory from Renaissance to the Present. (2003). Taschen. Köln. 2- Kruft, H. W. (1994). A History of Architectural Theory From Vitrivius to Present. Princeton Architectural Press. 3- Tafuri, M. (1976). Dal Co Francesco, History of World Architecture: Modern Architecture, Vol.1,2, Electra Editrice. Milan. 4- Pearman, H. (1998). Contemporary World Architecture. Phaidon. 5- Zevi. B. (1994). The Modern Language of Architecture. Da Capo Press. New York. 6- Le Corbusier. (1927). Towards a New Architecture. Arch Press. 7- Trachtenberg, H. (1986). Architecture from Prehistory to Post Modernism. Abrams Inc.,1986.
1- 1- Architectural Theory from Renaissance to the Present. (2003). Taschen. Köln. 2- Kruft, H. W. (1994). A History of Architectural Theory From Vitrivius to Present. Princeton Architectural Press. 3- Tafuri, M. (1976). Dal Co Francesco, History of World Architecture: Modern Architecture, Vol.1,2, Electra Editrice. Milan. 4- Pearman, H. (1998). Contemporary World Architecture. Phaidon. 5- Zevi. B. (1994). The Modern Language of Architecture. Da Capo Press. New York. 6- Le Corbusier. (1927). Towards a New Architecture. Arch Press. 7- Trachtenberg, H. (1986). Architecture from Prehistory to Post Modernism. Abrams Inc.,1986.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte