>

Yer Bilimleri Planlama ve Mimarlık

Mimarlık

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yer Bilimleri Planlama ve Mimarlık MIM261 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi (DOÇ. DR) BÜLENT DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yerkabuğunun Tanımı ve Katmanları
2) Yerkabuğunu ve bununla ilişkili şekillenen, üst yapılara ve planlamaya maruz kalacak topoğrafyanın şekli
3) Yerkabuğunu oluşturan Mineral ve Kayaçların Tanımı ve Sınıflandırılması
4) Yerkabuğunun Dış Dinamik Genel özellikleri ve Yapılaşma topoğrafyası
5) Yerkabuğunun İç Dinamik Genel özellikleri ve Yapılaşma topoğrafyası
6) Ders kapsamında saha uygulamalarının teorik olarak tanıtılması ve uygulamalardaki çalışmaların mimarlığa uyarlanması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek   Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Orta Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
6 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Zemin Mekaniği

Dersin İçeriği

Ders kapsamında saha uygulamalarının teorik olarak tanıtılması ve uygulamalardaki çalışmaların mimarlığa uyarlanması esas olacaktır. Yapılaşma alanlarının maruz kaldığı veya kalacağı zemin dinamiği ile ilgili tüm harita bazlı uygulamaların anlamı, üst yapılara hangi parametreler ile etki edeceği, öğrencilere ders çıktısı şeklinde verilecektir. Buna ilaveten ülkemiz ve dünyanın çeşitli bölgelerinde yerkabuğu kaynaklı afetlerin, üst yapılara olan farklı etkileri örneklendirilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yerkabuğunun Tanımı ve Katmanları
2) Yerkabuğunu oluşturan Mineral ve Kayaçların Tanımı ve Sınıflandırılması
3) Yerkabuğunun Dış Dinamik Genel özellikleri ve Yapılaşma topoğrafyası
4) Yerkabuğunun İç Dinamik Genel özellikleri ve Yapılaşma topoğrafyası
5) Yerkabuğu içindeki temel süreksizliklerin genel tanımı
6) Yapılaşma düzlemi topoğrafyanın, aktif faylar ile ada ve parsel bazında ilişkisi
7) Yapılaşma düzlemi topoğrafyanın, kütle hareketleri ile ilişkisi
8) Arasınav
9) Ada ve Parsellerin Yerbilimsel fizibilite etüdleri ve analitik değerlerin sınıflaması
10) Yerbilimleri haritalarının çeşitleri, tanıtılması ve uygulaması (Saha çalışması ile birlikte)
11) Yeraltı ve Yerüstü sularının, üst yapılaşma coğrafyasında oluşturduğu etkiler
12) Yerkabuğu içindeki doğal kaynak alanları, Yapılaşma ve Planlamaya etkileri.
13) Doğal cevher alanları, Yapılaşma ve Planlama.
14) Öğrenci sunumları ve karşılıklı tartışma
15) Saha ve uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
16) saha ve uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Komut, E. (2005) “Afetler Üzerine”, Mimarlık Dergisi, 325.
2- Mc Entire D., (2015), “Disaster Response and Recovery: Strategies and Tactics for Resilience”, Second Edition, Published by John Wiley & Sons, Inc.
3- Garcia, B. (2000). “Earthquake Architecture, New Construction Techniques for Earthquake Disaster Prevention”, Loft Publications, Barcelona.
4- Özden, A.T. (2011). “Geçmişte ve Günümüzde Türkiye’de Yapı Denetimi Afet İlişkisi: Mimarın Afetler Tarihçesi İçin Seyir Defteri”, Dosya: Afet ve Mimarlık, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayını, Dosya 26/ 67-79
5- State of California, Seismic Safety Commission (1997) “Architectural Practice and Earthquake Hazards: A Report of the Committee on the Architect’s Role in Earthquake Hazard Mitigation”. Sacramento, California: SSC
6- Slak T. & Kilar V. (2007) “Earthquake Architecture as an Expression of a Stronger Architectural İdentity in Seismic Areas”, Earthquake Resistant Engineering Structures VI, Vol 93:73-82, WIT Transactions on the Built Environment

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

45%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

4

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

55%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte