>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kayaç ve Minerallerin Mimarlık Pratiğinde Yeri | MIM485 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 5 |
Dr. Öğr. Üyesi (DOÇ. DR) BÜLENT DOĞAN
1) Ders, teorik ve saha uygulaması şeklinde iki ana bölümden oluşacaktır.
1) Ders, teorik ve saha uygulaması şeklinde iki ana bölümden oluşacaktır.
2) metaryal tanıma
2) metaryal tanıma
3) Farklı saha uygulamaları yapmak.,
3) Farklı saha uygulamaları yapmak.,
4) Yapı ile doğal malzemenin entegrasyonu
4) Yapı ile doğal malzemenin entegrasyonu
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | |||||||||||
1 | Düşük | ||||||||||
2 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
4 |
Yüz Yüze
Yok
Yapı Malzemeleri
Ders kapsamında: - Doğal mineral ve kayaçların saf halleri ve bunlara ilişkin fiziksel, kimyasal özellikler ile bozulma süreçleri, - Mimari yapıların farklı bölümlerine göre değişen kullanım biçimleri, - Tarihi ve anıtsal yapılarda (camii, köprü, kemer, tapınak, vb) kullanılan doğal kayaç ve minerallerin temin edilme yer ve biçimleri ile kullanım şekilleri, - Modern mimari yapılarda kayaç ve minerallerin mekana göre kullanım şekilleri incelenecektir.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
35% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
65% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte