>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştirma | EBE317 | Zorunlu | Lisans | 3 | Bahar | 2 |
Doç. Dr. Sena Dilek AKSOY
1) Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Bilimsel bilgi ile diğer bilgi türlerini birbirinden ayırt eder.
3) Bilimsel bilginin ve üretiminin ebelik açısından önemini açıklar.
4) Bilimsel makale türlerini ayırt eder.
5) Bilimsel araştırma sürecini tartışır.
6) Ebelik açısından toplumda araştırma öncelikli konuları tanımlar.
7) Bilimsel makale yazım kurallarını kullanır.
8) Bilimsel makale yürütmede etik ilkelerin önemi açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Bilgiye Ulaşım
Giriş: Dersin amaç ve hedefleri ile ilgili tartışma, Bilimsel Bilgi Neden Gereklidir? Ya da Neden Önemlidir?, Bilimsel Olan ve Olmayan Bilgilerin Özellikleri, Bilim İnsanı Kimdir?, Bilim, Bilimsel Yöntem, Bilimsel Düşünce, Teknik, Araştırma, Bilgi Edinme Süreci ve Araştırmanın Önemi, Ebelik ve Araştırma, Ebelikte Araştırmanın Önemi ve Yeri, Dünyada ve Türkiye’de Ebelik Araştırmalarında Mevcut Durum ve Eğilimler, Okuyucu Sorumluluğu ve Ebelikte Okuyucu Olmanın Önemi, Bilimsel Bilgi Kaynaklarına Ulaşım İlkeleri, Sağlık ve Hemşirelik Yaygın Kullanılan Bilimsel Veri Kaynakları ve Ulaşım, Bilimsel Makale Türleri ve Özellikleri, Bilimsel Araştırma Süreci, Bilimsel Araştırmanın Özellikleri, Bilimsel Makalede Genel Yazım Kuralları, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Konusunun Seçilmesi ve Sürecinin Planlanması, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Konusunun Sınırlandırılması ve Araştırma Başlığının Belirlenmesi, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Problem Tanımının Yapılması ve Yazılması, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Amacının Belirlenmesi, Değişkenlerin Belirlenmesi ve Araştırma Sorularının ve Hipotezlerinin Kurulması.
1- Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Hatipoğlu Basım ve Yayım San. tic. Ltd. Şti. 2013.
2- Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş, Jolley J. Nobel AkademikYayıncılık, 2014.
3- Hemşirelikte Araştırma, Erdoğan S., Nahcivan N., Esin N. Nobel Tıp Kitabevleri, 2014.
4- Hemşirelikte Araştırma, Ed. Erefe İ. Odak Ofset, 2004.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte