>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Araştirma EBE317 Zorunlu Lisans 3 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sena Dilek AKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Bilimsel bilgi ile diğer bilgi türlerini birbirinden ayırt eder.
3) Bilimsel bilginin ve üretiminin ebelik açısından önemini açıklar.
4) Bilimsel makale türlerini ayırt eder.
5) Bilimsel araştırma sürecini tartışır.
6) Ebelik açısından toplumda araştırma öncelikli konuları tanımlar.
7) Bilimsel makale yazım kurallarını kullanır.
8) Bilimsel makale yürütmede etik ilkelerin önemi açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilgiye Ulaşım

Dersin İçeriği

Giriş: Dersin amaç ve hedefleri ile ilgili tartışma, Bilimsel Bilgi Neden Gereklidir? Ya da Neden Önemlidir?, Bilimsel Olan ve Olmayan Bilgilerin Özellikleri, Bilim İnsanı Kimdir?, Bilim, Bilimsel Yöntem, Bilimsel Düşünce, Teknik, Araştırma, Bilgi Edinme Süreci ve Araştırmanın Önemi, Ebelik ve Araştırma, Ebelikte Araştırmanın Önemi ve Yeri, Dünyada ve Türkiye’de Ebelik Araştırmalarında Mevcut Durum ve Eğilimler, Okuyucu Sorumluluğu ve Ebelikte Okuyucu Olmanın Önemi, Bilimsel Bilgi Kaynaklarına Ulaşım İlkeleri, Sağlık ve Hemşirelik Yaygın Kullanılan Bilimsel Veri Kaynakları ve Ulaşım, Bilimsel Makale Türleri ve Özellikleri, Bilimsel Araştırma Süreci, Bilimsel Araştırmanın Özellikleri, Bilimsel Makalede Genel Yazım Kuralları, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Konusunun Seçilmesi ve Sürecinin Planlanması, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Konusunun Sınırlandırılması ve Araştırma Başlığının Belirlenmesi, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Problem Tanımının Yapılması ve Yazılması, Bilimsel Bilgi Üretme Süreci, Bilimsel Makalenin Amacının Belirlenmesi, Değişkenlerin Belirlenmesi ve Araştırma Sorularının ve Hipotezlerinin Kurulması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amaç ve hedefleri ile ilgili tartışma Bilimsel Bilgi Neden Gereklidir? Ya da Neden Önemlidir?
2) Araştırma Nedir? Sağlık bakım uygulamasında araştırma ile neler yapılabilir?
3) Literatür nedir? Neden mevcut literatüre bakılır?
4) Kanıta dayalı uygulama ve ebelik.
5) Araştırma yöntemleri ve tasarımı
6) Araştırma tasarımlarından örnekler
7) Verilerin niteliği ve toplanması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Nicel veri tipleri ve nicel analiz
10) Nicel analiz ve doğru istatistiksel yöntemi kullanma
11) Nitel araştırma tam olarak nedir?
12) Nitel araştırma tam olarak nasıl yapılır?
13) Araştırma ve kanıta dayalı uygulamayla ilgili iyi bir makale yazmanın ipuçları
14) Bilimsel makalede genel bilgiler
15) Bilimsel etik ve araştırma etiği
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Hatipoğlu Basım ve Yayım San. tic. Ltd. Şti. 2013.
2- Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş, Jolley J. Nobel AkademikYayıncılık, 2014.
3- Hemşirelikte Araştırma, Erdoğan S., Nahcivan N., Esin N. Nobel Tıp Kitabevleri, 2014.
4- Hemşirelikte Araştırma, Ed. Erefe İ. Odak Ofset, 2004.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte