>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kültürlerarası Ebelik EBE253 Seçmeli Lisans 2 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Resmiye KAYA ODABAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kültür kavramını ve sağlıkla ilişkisini açıklar.
2) Kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini açıklar.
3) Ebelik bakımında kültürel yaklaşım ve önemini açıklar.
4) Bakım verdiği bireyin yaşadığı toplumun kültürel özelliklerine karşı duyarlı olur.
5) Kültürel yapılar, değerler, inançlar ve gelenek, göreneklerin bireyin yaşamına etkisini yorumlar.
6) Kültürün değişim ile ilişkisini dikkate alarak birey, aile ve toplumun gereksinimlerinin karşılanması becerisini geliştirir.
7) Kültürler arası bakım modellerini açıklar.
8) Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefler
9) Kültüre duyarlı holistik bakım açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Kültür kavramı, Kültürel yapı, kültürün sağlıktaki yeri ve önemi, kültürler arası ebelik bakımı, kültürel farklılıklar, değerler ve inançlar, infertilitenin kültürle ilişkisi, kadın sağlığında kültürün yeri, gebelik, doğum, lohusalık ve yenidoğan döneminde geleneksel uygulamalar, cinsellik, cinsel sağlık ve kültürel yaklaşımlar, kültür ve değişim ilişkisi, kültürler arası bakım modelleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma - Dersin amacı - Ders içeriğinin açıklanması - Ders kaynaklarının tanıtılması
2) - Kültür Kavramı
3) - Sağlık ve Hastalık Kavramı - Sağlık, Hastalık ve Kültür Etkileşimi
4) Kültürler Arası İletişim (Değerler, İnançlar Gelenek ve görenekler, kültürel yapılar, tutumlar, önyargılar ve ayrımcılıklar)
5) - Kültürler Arası Ebelik Kavramı - Ebelik Bakımında Kültürel Yakl. ve Önemi
6) Kültürler arası Bakım Modelleri
7) Gebelik Yönelik Kültürel Uygulamalar / Yaklaşımlar
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Doğuma Yönelik Kültürel Uygulamalar / Yaklaşımlar
10) Lohusalık Dönemde Kültürel Uygulamalar / Yaklaşımlar
11) Yenidoğan Dönemi ve Kültürel Uygulamalar / Yaklaşımlar
12) Üreme Sağlığı ve Kültür
13) İnfertilite ve Kültür
14) Kültür ve Değişim
15) Kültürlerarası ebelik bakımına yönelik vaka tartışmaları, gözlemlerin aktarılması, grup çalışması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Seviğ, Ü., Tanrıverdi, G. (2012). İstanbul Tıp Kitapevi.531.
2- Ünalan Ş (2012), Dil ve Kültür, Eskiyeni Yayınları
3- Tanrıverdi, G. (2019). Kültürlerarası Hemşirelik. Türkiye Klinikleri Halk Sağlığı Hemşireliği - Özel Konular.
4- Esegbona-Adeigbe, S. (2022). Transcultural Midwifery Practice: Concepts, Care and Challenges 1st Edition. ss. 200.
5- Sagar, P.G. (2014). Transcultural Nursing Education Strategies. Springer Publishing Company,ss. 456.
6- Andrews, M., Boyle, J.S., Collins, J. (2019). Add to Wish List Transcultural Concepts in Nursing Care Edition: 8

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Rol Yapma
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte