>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Oral Diagnoz I | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 2 |
Prof. Dr. Enver Alper SİNANOĞLU
1) Tanı prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak
2) Anamnez alımında dikkat edilecek noktalar belirleyebilmek ve klinik uygulamaya yansıtmak
3) Muayene yöntemleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak, bulguları yorumlayabilmek
4) Tanıya varmak için gerekli sistematik yaklaşım çerçevesinde hastaları değerlendirebilmek
5) Sistemik hastalıkların anamnez bakımından önemini kavramak ve diş hekimliği açısından hastanın tedavi planlamasını etkileyebilecek hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak
6) Ağız mukozası özelliklerini topografik olarak değerlendirebilmek , görevleri ve yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Tanı prensipleri, tanıya varma kriterleri ve tanı için gerekli sistematik yaklaşım, muayene yöntemleri, sistemik hastalıkların anamnez bakımından önemi, ağız mukozası özellikleri
1- Özbayrak S. Oral Mukoza Hastalıkları Genişletilmiş 2. Baskı.,Quintessence
Yayıncılık, İstanbul,2010.
2- Özcan İ. Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz, Nobel Tıp Kitabevi, 2008
3- Özbayrak S. Ağız Hastalıkları Atlası, Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti., 2003.
4- Oral ve Maksillofasiyal Patoloji Prof. Dr. Ömer Günhan Quintessence Yayıncılık 2016
1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Gösteri
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İstenmemekte