>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ortodonti Preklinik Seçmeli Lisans 2 Güz 1

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Birol ÖZEL
Öğr. Gör. Nevin KAPTAN AKAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Düz ortodontik telleri üç boyutta şekillendirir
2) Hareketli ortodontik apareylerin parçalarını tanımlar
3) Temel ortodonti kroşelerini sınıflandırır
4) Hareketli ortodontik apareylerin parçalarını özetler
5) Hareketli apareylerin aktif parçalarını kavrar
6) Hareketli apareylerin pasif parçalarını kavrar
7) Modifiye ve konvansiyonel vestibül arkları ayırt eder
8) Tek diş hareketi içeren hareketli ortodontik apareyleri planlar
9) Basit hareketli yer tutucuları planlar
10) Hareketli apareylerin yapımı hakkında fikir sahibi olur

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek        
2            
3            
4            
5            
6            
7            
8            
9            
10            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Şablonlar ve model üzerinde tel bükümleri yapılması, temel hareketli ortodontik apareylerin yapımı

Haftalık Ders İzlencesi

1) Şablon üzerinde tel bükümü
2) Şablon üzerinde tel bükümü
3) Şablon üzerinde tel bükümü
4) Labiolingual zemberek
5) Meziodistal spring
6) Adams kroşe
7) Adams kroşe
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Damla kroşe
10) Kanin retraktörü
11) C kroşe
12) Vestibül ark bükümleri
13) Modifiye vestibül ark bükümü
14) Hawley apareyi
15) Hareketli ortodontik aparey yapımı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yahya TOSUN. Serbest dişhekimliğinde ortodonti, 2004.
2- Burcu ALTAN. Hareketli apereyler, seminer notları, 2005.
3- Charles Philip Adams. The design and construction of removable appliances, 1957.
4- T.M. Graber, Bedrich Neumann. Removable Orthodontic Appliances, WB Saunders, 1977.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Mesleki Uygulama

İstenmemekte