>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma ve Raporlama | OTM394 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 4 |
Prof. Dr. Murat HOŞÖZ
Doç. Dr. Ertan ALPTEKİN
Arş. Gör. UĞUR ÖZEL
1) Teknik bir konuda literatür araştırması
yapar.
2) Öğrenmede hedeflediği konunun önemli
kısımlarını derler ve sentez yapar.
3) Öğrendiği bilgilere göre bir benzetişim
modeli hazırlar. Deneyler yapar.
4) Edindiği bilgi ve tecrübelere göre bilimsel
bir rapor hazırlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | |||||||||||
2 | Yüksek | |||||||||||
3 | Orta | |||||||||||
4 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Dersin genel kapsamının tanıtılması. Seçilen konun literatür araştırmasında hedeflerin tanımlanması: Yapısı ve çalışma prensibi / çalışma mekanizması, enerji çevrim, güç, önemli analizler, çalışmada önemli parametrelerin etkisi . Araştırma kaynakları. Benzetişim modelinin planlanması ve üzerindeki test ve gözlemlerin belirlenmesi Rapor kompozisyonun tanıtımı ( başlık, özet, ana metin, altbaşlıklar, şekil, denklem ve alıntılar) Konuların seçilmesi ve çalışmalara başlanması *Bazı temel araştırma konu örnekleri: yerçekim ağırlık kuvvetiyle çalışan taşıt. Lastik güçlü pervaneli taşıt. Elektromekanik sistemler. Basit elektrik jeneratör yapımı uygulamaları. Yerçekim ağırlık güçlü jeneratör, elektrik motorlu araçlar (pompa, araba, tekne) , farklı elektrot çiftleri için elektrokimyasal bataryalar, elektrik motorlar için moment testi, rüzgar, buhar ve su türbinli sistemler, termo elektrik (peltier) ile soğutma veya elektrik üretimi. *Bu ders, yaparak ve yaşayarak öğrenme eğitim prensibi temelinde; teori, gözlem ve deneylerin bir arada olduğu laboratuvar ortamında yapılması planlanmaktadır.”.
Türkçe
İstenmemekte