>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İngilizce I YDB101 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nurhayat Didem DİRİM
Öğr. Gör. Özgü ŞEKER
Öğr. Gör. Feyza ACAR
Öğr. Gör. Remziye ACU
Öğr. Gör. Havva AKBOSTANCI ERMİŞ
Öğr. Gör. Derya AKI
Öğr. Gör. Efsun AKKAYA
Öğr. Gör. Şükriye Suderin ALTAN
Öğr. Gör. Şeyda ARIK İNAN
Öğr. Gör. Şükrü ATAY
Öğr. Gör. Nalan AYBASTI
Öğr. Gör. Mehmet BAKAR
Öğr. Gör. Cengiz DEMİR
Öğr. Gör. Ayten DEMİR YİGİT
Öğr. Gör. Fatma DEMİRCİ
Öğr. Gör. Adnan EFE
Öğr. Gör. Nalan ERÇİN KAMBUROĞLU
Öğr. Gör. Sema Nur ERDOĞAN
Öğr. Gör. Çağlayan ERDÖNMEZ
Öğr. Gör. Tahir GÖNÜL
Öğr. Gör. Ahu GÜLER
Öğr. Gör. Perihan İNAN
Öğr. Gör. Fatma İŞLEK
Öğr. Gör. Şule KILCI
Öğr. Gör. Nuri KONGUR
Öğr. Gör. Evren KÖSE YUCA
Öğr. Gör. Permin MALÇOK
Öğr. Gör. Selim MORGÖL
Öğr. Gör. Güler ÖVEÇ
Öğr. Gör. Sevilcan Birnur ÖZCAN
Öğr. Gör. Seviye ÖZDEMİR
Öğr. Gör. Nadide ÖZGÜÇ
Öğr. Gör. Ayça ÖZGÜVEN
Öğr. Gör. Öznur ÖZKAN BAYRAKTAR
Öğr. Gör. Nazan Mine ÖZSOY
Öğr. Gör. İsmail Hakkı PASLI
Öğr. Gör. Aydan PİŞKİN
Öğr. Gör. Filiz RESULOĞLU
Öğr. Gör. Duygu SARI
Öğr. Gör. Oral SAVAŞ
Öğr. Gör. Adnan SERT
Öğr. Gör. Ali SEZER
Öğr. Gör. Mustafa ŞENCANLAR
Öğr. Gör. Funda İlknur ŞENER
Öğr. Gör. Nurel ŞENTÜRK BAL
Öğr. Gör. Tuğba ŞERAMET
Öğr. Gör. Kadir TEKİN
Öğr. Gör. Esra TUĞRUL
Öğr. Gör. Ozan Kemal TÜRKMEN
Öğr. Gör. Funda UĞURLU
Öğr. Gör. Özlem ÜNAL
Öğr. Gör. Ahu YAŞLI
Öğr. Gör. Birsen YAVUZ
Öğr. Gör. Gökçe Sibel YENİGÜN
Öğr. Gör. Tülin YILDIRIM
Öğr. Gör. Nejla YILDIRIM
Öğr. Gör. Sevinç YILDIZ
Öğr. Gör. Özkan YÜCEL
Ögr. Gör. Dr. Elif ABAT
Ögr. Gör. Dr. Sibel İNCİ
Ögr. Gör. Dr. Sercan ÖZTEKİN
Ögr. Gör. Dr. Ceyda POLATEL
Ögr. Gör. Dr. Özlem TEMİZÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kendisi ve çevresindekilerle ilgili basit tanıtma cümlelerini anlayabilir.
2) Kendisini doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilir. (Örneğin; En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek).
3) Kısa, net, basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi alabilir.
4) Kısa ve tahmin edilebilir günlük konular hakkında kayıtlı kısa pasajları yavaş ve açık olduğunda anlayabilir.
5) İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri alabilir.
6) Kısa kişisel mektupları anlayabilir.
7) Kısa ve basit metinleri okuyabilir.
8) Kısa ve basit metinlerin ana fikrini kullanarak bilmediği kelimeleri tahmin edebilir.
9) Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilir.
10) Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasa da kısa sohbetlere katılabilir.
11) Basit telefon konuşmaları yapabilir.(Telefonda davet ya da ricalarda bulunabilir.)
12) Bir alışveriş ortamında ihtiyaçlarını giderecek diyaloğu kurabilir.
13) Basit bir dille ailesini ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini ve son işini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilir.
14) Zevklerinden, günlük rutinlerinden söz edebilir. (örneğin: spordan, derslerinden arkadaşlarından, alışverişten konuşabilir.)
15) Hava durumundan bahsedebilir.
16) Tatilini anlatabilir.
17) Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir.
18) Teşekkür mektubu gibi kişisel mektupları yazabilir.
19) Kendisini, ailesini, işini belli başlı cümlelerle kısa metin halinde tanımlayabilir.
20) Aylar, tarihler ve sıra sayı sıfatlarını okuyabilir.
21) Sağlıklı yaşamla ilgili basit tavsiyelerde bulunabilir.
22) Kişi, yer, nesne ve olay betimlemesi yapabilir.
23) Kendisi ve ailesi ile ilgili soruları anlayabilir.
24) Bazı temel zaman ifadelerini kullanabilir.
25) Bir alışveriş ortamında temel kalıpları anlayabilir ve kullanabilir.
26) Hobileri ve beğenileri hakkında konuşabilir.
27) Mülakatlarda basit ve direkt ifade edilen soruları cevaplayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta   Yüksek         Yüksek   Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek
2                              
3                              
4                              
5                              
6                              
7                              
8                              
9                              
10                              
11                              
12                              
13                              
14                              
15                              
16                              
17                              
18                              
19                              
20                              
21                              
22                              
23                              
24                              
25                              
26                              
27                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Greeting, Meeting with people, Verb ‘to be’ Numbers, jobs, countries, Simple present forms Simple present forms, Adjectives, Communication, Talking about hobbies and interests A personal letter,There is/are, Prepositions of time, Possessive adjectives & pronouns Places, Weather, Articles, Sports Simple past tense, There was/were, Holiday, Reading about famous people, Music, Telling stories, Past simple neg. & question forms, Heroes, Some multi-part verbs, Linking words, Lifestyles, Healthy living, Food, Culture, Countable uncountable nouns, quantifiers

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öğrencilerle tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı.
2) Muafiyet Sınavı, İngiliz Alfabesi, kendini tanıtma ve ismini harf harf söyleme.
3) Tekil ve çoğul isimler, sınıftaki nesneler, sıfırdan yüze kadar olan sayılar, yer sorma, selamlaşma ve vedalaşma.
4) Ülkeler, uyruklar, insanların kim ve nerede oldukları, kişisel bilgi verme ve sorma.
5) Günler ve saatler, kendisinin ve başkasının günlük hayatından bahsetme.
6) Günlük hayatını basit cümlelerle yazılı olarak anlatma, insanların söylediği şeylere karşılık verme.
7) Boş zamanlarında yaptığı faaliyetlerden bahsetme, insanlara boş zamanları ile ilgili sorular sorma.
8) Ara sınav/Değerlendirme.
9) Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeylerden bahsetme, yiyecek ve içecek siparişi verme.
10) Aile bağlarından bahsetme, sahiplik ifade eden cümleler kurma.
11) Önerilerde bulunma ve önerilere cevap verme, bir şehirdeki hastane ve postane gibi yer isimleri.
12) Şehir tanıtımı, yol tarifi sorma ve yol tarif etme, bir evin odalarından ve o odalardaki mobilyalardan bahsetme.
13) Şimdiki zamanla ilgili cümleler kurma, oda tasviri yapma.
14) Yardım teklifinde bulunma ve yardım teklifini kabul etme.
15) Aylar, tarihler ve yeteneklerden bahsetme.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Rol Yapma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

90%

Diğer

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte