>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilimsel Araştırma ve Raporlama TEM381 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Özcan ATLAM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Teknik bir konuda literatür araştırması yapar.
2) Öğrenmede hedeflediği konunun önemli kısımlarını derler ve sentez yapar.
3) Öğrendiği bilgilere göre bir benzetişim modeli hazırlar. Deneyler yapar.
4) Edindiği bilgi ve tecrübelere göre bilimsel bir rapor hazırlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                                
2 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Orta Orta Orta Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                                
3 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Orta Orta Orta Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                                
4 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Orta Orta Orta Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek                                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Dersin genel kapsamının tanıtılması. Seçilen konun literatür araştırmasında hedeflerin tanımlanması: Yapısı ve çalışma prensibi / çalışma mekanizması, enerji çevrim, güç, önemli analizler, çalışmada önemli parametrelerin etkisi . Araştırma kaynakları. Benzetişim modelinin planlanması ve üzerindeki test ve gözlemlerin belirlenmesi Rapor kompozisyonun tanıtımı ( başlık, özet, ana metin, altbaşlıklar, şekil, denklem ve alıntılar) Konuların seçilmesi ve çalışmalara başlanması *Bazı temel araştırma konu örnekleri: yerçekim ağırlık kuvvetiyle çalışan taşıt. Lastik güçlü pervaneli taşıt. Elektromekanik sistemler. Basit elektrik jeneratör yapımı uygulamaları. Yerçekim ağırlık güçlü jeneratör, elektrik motorlu araçlar (pompa, araba, tekne) , farklı elektrot çiftleri için elektrokimyasal bataryalar, elektrik motorlar için moment testi, rüzgar, buhar ve su türbinli sistemler, termo elektrik (peltier) ile soğutma veya elektrik üretimi. *Bu ders, yaparak ve yaşayarak öğrenme eğitim prensibi temelinde; teori, gözlem ve deneylerin bir arada olduğu laboratuvar ortamında yapılması planlanmaktadır.”.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin genel kapsamının tanıtılması. Seçilen konun literatür araştırmasında hedeflerin tanımlanması: Yapısı ve çalışma prensibi / çalışma mekanizması, enerji çevrim, güç, önemli analizler, çalışmada önemli parametrelerin etkisi
2) Araştırma kaynakları.
3) Benzetişim modelinin planlanması ve üzerindeki test ve gözlemlerin belirlenmesi
4) Rapor kompozisyonun tanıtımı ( başlık, özet, ana metin, alt başlıklar, şekil, denklem ve alıntılar) Konuların seçilmesi ve çalışmalara başlanması
5) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
6) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
7) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
8) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
9) Yarıyıl içi sınavı
10) Yeni konular seçilmesi veya genişletilmesi
11) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
12) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
13) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
14) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
15) Çalışmaların kontrolü ve yürütülmesi
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte