>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Esnek Aa İletim Sistemleri TEM444 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şule ÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Güç kalitesi kavramını açıklar
2) Güç akış kontrolünü tanımlar
3) Paralel bağlı Esnek AA İletim Sistemi elemanlarının blok diyagramını çizer ve çalışmasını açıklar
4) Seri bağlı Esnek AA İletim Sistemi elemanlarının blok diyagramını çizer ve çalışmasını açıklar.
5) Yüksek gerilim DA iletim sistemlerini, (HVDC) AA iletim sistemleriyle karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Öğrenme Kazanımları
1   Orta   Düşük         Orta   Düşük Düşük Düşük                     Orta Orta Yüksek   Düşük Orta  
2   Düşük   Düşük         Düşük   Düşük Düşük Orta                     Orta Düşük Orta   Düşük Düşük Düşük
3 Düşük Düşük   Düşük         Orta   Düşük Düşük Düşük                     Düşük Orta Orta Düşük Düşük Orta  
4 Düşük Düşük   Düşük         Düşük   Düşük Düşük Yüksek                     Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük  
5 Düşük Düşük   Düşük         Orta   Düşük Düşük Yüksek                     Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Güç kalitesi kavramı, Güç akış kontrolü, İletim sisteminin sınırlarını geliştirmek için kullanılan Esnek Alternatif Akım Sistem elemanları ve uygulamaları, seri bağlı statik senkron kompanzatör, paralel bağlı statik kompanzatör ve seri-paralel bağlı birleşik güç akış düzenleyicisi ve uygulamaları, Yüksek doğru gerilim ile enerji iletimi sistemleri.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte