>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kalite Yönetimi | TBM413 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 3 |
Arş. Gör. Hatice ASRİ
Arş. Gör. Zeliha COŞKUN
1) Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını tanır
2) Kalite gurularının kaliteye katkılarını yorumlar
3) Toplam kalite yönetimi ilkelerini benimser
4) Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite bilinçlerini geliştirir
5) Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını izler
6) Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt eder
7) ISO 9000:2000 Kalite yönetim sistemi standardının uygulamalarında sorumluluk alır
8) EFQM Mükemmellik modeli ve öz değerlendirme konusunda bilinçli hareket eder.
9) ISO 14000 çevre yönetim sistemi standardını uygular
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Düşük | ||||||||||||
2 | Düşük | ||||||||||||
3 | Düşük | ||||||||||||
4 | Düşük | ||||||||||||
5 | Düşük | ||||||||||||
6 | Düşük | ||||||||||||
7 | Düşük | ||||||||||||
8 | Düşük | ||||||||||||
9 | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İşletme Ekonomisi
Kalite ve kalite yönetiminin tarihsel gelişim süreci. Toplam kalite yönetiminde temel kavramlar (Kalite çemberleri, iyileştirme takımları).Toplam kalite yönetiminde kullanılan araç ve teknikler. Toplam kalite yönetimi ve Türkiye uygulamaları.
Türkçe
İstenmemekte