>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgisayar Mimari ve Organizasyonu TBL301 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet Melih İNAL
Prof. Dr. Kerem KÜÇÜK
Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM
Prof. Dr. Halil YİĞİT
Doç. Dr. Süleyman EKEN
Doç. Dr. Adnan SONDAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Sedat ATMACA
Arş. Gör. Seda BALTA
Arş. Gör. M.M. Enes YURTSEVER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Günümüz modern bilgisayarlarının temel organizasyonunu açıklar
2) Günümüz modern bilgisayarlarının temel mimarisini açıklar
3) Bilgisayar aritmetiğinin nasıl yapıldığını gösterir
4) Bilgisayar bellek yapısı ve ön bellek haritalama yöntemlerini açıklar
5) RISC, CISC vb. işlemci yapılarını tanımlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta                  
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Giriş, Bilgisayar evrimi ve başarımı Bilgisayar fonksiyon ve birimleri arası bağlantısı Dahili ve harici bellek Bilgisayar aritmetiği Komut setleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş, bilgisayarın gelişimi ve performans
2) Bilgisayar fonksiyon ve arabağlantıları
3) Önbellek
4) Dahili bellek
5) Harici bellek
6) Giriş-çıkış birimleri
7) İşletim sistemi desteği
8) Arasınav
9) Bilgisayar aritmetiği
10) Komut setleri, karakteristikleri, fonksiyonları ve adresleme modları
11) İşlemci yapısı ve fonksiyonu
12) RISC işlemciler
13) Komut seviyesi paralellik ve süper-scalar işlemciler
14) Kontrol birimi
15) Paralel işlem
16) Çok çekirdekli bilgisayarlar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- William Stallings, "COMPUTER ORGANIZATION AND ARCHITECTURE DESIGNING FOR PERFORMANCE, EIGHTH EDITION", Pearson.
2- Walter A. Triebel , Avtar Singh, "16-Bit and 32-Bit Microprocessors : Architecture, Software, and Interfacing Techniques" , Pearson.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte