>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yapay Zeka TBL424 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM
Doç. Dr. Süleyman EKEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yapay zeka temel kavramlarının teorisini açıklar
2) Verileri yapay zeka modeline uygun biçimde kullanır
3) Yapay zeka projeleri oluştur
4) Yapay zeka sistemlerini sınıflandırır
5) Yapay zekanın istatistik altyapısını açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek
3 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük
4 Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta Orta Düşük
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Yapay zeka kavramları., Habersiz ve haberli arattırma; kör arama, heurustik arama, Bilgilendirme ve sorgulama; öğrenme teorisi, öğrenme çeşitleri, yapay sinir ağları, bilgi ifade şekilleri, semantik devre, belirsizlik, olasılık, planlama, Markov karar alma süreci, doğal dil işlemi, görüntü, alçak seviye görüntü ve sınıflama, İleri yapay zeka uygulamaları; öğrenme, görüntü algılama, belirsizlik durumunda sorgulama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders oryantasyonu, Yapay Zekaya giriş
2) Hedef ağacı, problem modelleme ve çözme
3) Bilgisiz arama
4) Bilgili arama
5) Oyunlar ve çekişmeli arama
6) Önerme Mantığı
7) Mantıksal Programlama
8) Vize sınavı
9) Kural tabanlı uzman sistemler
10) Lineer Cebir, İstatistik, Olasık Temeller
11) Makine Öğrenmesi - Regresyon, Sınıflandırma, Kümeleme
12) Python Kullanarak Makine Öğrenmesi
13) Genetik Algoritmalar
14) Bilgisayarlı görme
15) Derin Öğrenme
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Artificial Intelligence, Patrick Henry Winston, 1992/Third Edition, Addison-Wesley
2- Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents, David L. Poole and Alan K. Mackworth, 2017/Second Edition, Cambridge University Press
3- The Quest for Artificial Intelligence: A History of Ideas and Achievements, Nils Nilsson, 2009, Cambridge University Press
4- Python for Data Analysis, 2nd Edition Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython, William McKinney, 2017
5- Learning scikit-learn: Machine Learning in Python– November 25, 2013, Raúl Garreta, Guillermo Moncecchi
6- Building Machine Learning Systems with Python, Willi Richert, Luis Pedro Coelho, 2013
7- Prolog Programming for Artificial Intelligence, Ivan Bratko, 2011, Pearson Education

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Proje

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte