>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapay Zeka | TBL424 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 5 |
Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM
Doç. Dr. Süleyman EKEN
1) Yapay zeka temel kavramlarının teorisini açıklar
2) Verileri yapay zeka modeline uygun biçimde kullanır
3) Yapay zeka projeleri oluştur
4) Yapay zeka sistemlerini sınıflandırır
5) Yapay zekanın istatistik altyapısını açıklar
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
2 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | |
4 | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | |
5 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Yapay zeka kavramları., Habersiz ve haberli arattırma; kör arama, heurustik arama, Bilgilendirme ve sorgulama; öğrenme teorisi, öğrenme çeşitleri, yapay sinir ağları, bilgi ifade şekilleri, semantik devre, belirsizlik, olasılık, planlama, Markov karar alma süreci, doğal dil işlemi, görüntü, alçak seviye görüntü ve sınıflama, İleri yapay zeka uygulamaları; öğrenme, görüntü algılama, belirsizlik durumunda sorgulama.
1- Artificial Intelligence, Patrick Henry Winston, 1992/Third Edition, Addison-Wesley
2- Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents, David L. Poole and Alan K. Mackworth, 2017/Second Edition, Cambridge University Press
3- The Quest for Artificial Intelligence: A History of Ideas and Achievements, Nils Nilsson, 2009, Cambridge University Press
4- Python for Data Analysis, 2nd Edition Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython, William McKinney, 2017
5- Learning scikit-learn: Machine Learning in Python– November 25, 2013, Raúl Garreta, Guillermo Moncecchi
6- Building Machine Learning Systems with Python, Willi Richert, Luis Pedro Coelho, 2013
7- Prolog Programming for Artificial Intelligence, Ivan Bratko, 2011, Pearson Education
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte