>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Nesne Yönelimli Programlama TBL203 Zorunlu Lisans 2 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zeynep Hilal KİLİMCİ
Doç. Dr. Adnan SONDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Nesneye yönelik programlama tekniklerini uygular.
2) Sınıflar ve nesneler, yapıcı ve yıkıcı fonksiyonlar, operatör ve fonksiyonlara aşırı yükleme, sanal sınıflar ve fonksiyonlar, temel sınıflar, miras alma, çok şekillilik gibi fonksiyonları uygular.
3) Nesneye yönelik proje tasarımı yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Orta Düşük Düşük Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Orta Orta Düşük Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta Düşük Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Algoritma ve Programlama I ve II

Dersin İçeriği

Yapısal veya modüler program mantığı, problem analiz yöntemleri,Temel algoritma kavramları, modüllere ayırma ve sıralama yöntemleri, Akış şeması sembolleri, semboller arası bağlantı, Java geliştirme programı, giriş, çıkış, karar ve referans sembolleri, değişken ve sabit tipler, sayısal değişkenler, alfanümerik değişkenler, değişken seçim kriterleri, atama, karar ve döngü yapıları, başlangıç ve bitiş yapıları, kodlama, derleme, hata yakalama, ayıklama, nesne yapıları, GUI uygulamaları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Nesneye yönelimli programlama dillerinin tanıtımı, özellikleri, kullanılan teknolojiler.
2) Başlıca Nesneye Yönelimli Programlama Dillerinin Gelişimi
3) Belirlenen programlama dil(ler)inde temel veri yapılarını tanıma, algoritma tasarlama, program yazma ve çalıştırma
4) Akış Kontrol Yapıları - Seçme (if, if…else, switch)
5) Akış Kontrol Yapıları – Döngüler (While, Do While, For)
6) Fonksiyonlar
7) Sınıflar ve nesneler, yapıcı ve yıkıcı fonksiyonlar
8) Operatör ve fonksiyonlara aşırı yükleme, Sanal Sınıflar ve Fonksiyonlar, Sınıf Erişim Düzenleyiciler ve Özellikleri
9) Temel sınıflar ve Miras Alma
10) Temel Sınıflar ve Miras Alma Alma
11) Çok Şekillilik
12) Çok Şekillilik
13) Diziler
14) Diziler
15) Genel Tekrar Uygulama
16) Genel Tekrar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- McLaughlin, Brett, Gary Pollice, and David West. Head First Object-Oriented Analysis and Design. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2007. ISBN 978-0-596-00867-3 (ebook: 978-0-596-55675-4)
2- Zakhour, Sharon,Scott Hommel, Jacob Royal, Isaac Rabinovitch, Tom Risser, and Mark Hoeber. The Java Tutorial: A Short Course on the Basics. 4th ed. New York: Addison-Wesley, 2006. ISBN 978-0321334206.
3- Loftus, William, and John Lewis. Java Software Solutions: Foundations of Program Design. 6. ed. Boston: Pearson/Addison Wesley, 2009. ISBN 978-0321549341.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte