>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesne Yönelimli Programlama | TBL203 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 5 |
Doç. Dr. Zeynep Hilal KİLİMCİ
Doç. Dr. Adnan SONDAŞ
1) Nesneye yönelik programlama tekniklerini uygular.
2) Sınıflar ve nesneler, yapıcı ve yıkıcı fonksiyonlar, operatör ve fonksiyonlara aşırı yükleme, sanal sınıflar ve fonksiyonlar, temel sınıflar, miras alma, çok şekillilik gibi fonksiyonları uygular.
3) Nesneye yönelik proje tasarımı yapar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | ||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Algoritma ve Programlama I ve II
Yapısal veya modüler program mantığı, problem analiz yöntemleri,Temel algoritma kavramları, modüllere ayırma ve sıralama yöntemleri, Akış şeması sembolleri, semboller arası bağlantı, Java geliştirme programı, giriş, çıkış, karar ve referans sembolleri, değişken ve sabit tipler, sayısal değişkenler, alfanümerik değişkenler, değişken seçim kriterleri, atama, karar ve döngü yapıları, başlangıç ve bitiş yapıları, kodlama, derleme, hata yakalama, ayıklama, nesne yapıları, GUI uygulamaları.
1- McLaughlin, Brett, Gary Pollice, and David West. Head First Object-Oriented Analysis and Design. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2007. ISBN 978-0-596-00867-3 (ebook: 978-0-596-55675-4)
2- Zakhour, Sharon,Scott Hommel, Jacob Royal, Isaac Rabinovitch, Tom Risser, and Mark Hoeber. The Java Tutorial: A Short Course on the Basics. 4th ed. New York: Addison-Wesley, 2006. ISBN 978-0321334206.
3- Loftus, William, and John Lewis. Java Software Solutions: Foundations of Program Design. 6. ed. Boston: Pearson/Addison Wesley, 2009. ISBN 978-0321549341.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte