>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Algoritma Analizi ve Karmaşıklığı TBL343 Seçmeli Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Süleyman EKEN
Arş. Gör. Seda BALTA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel veri yapılarını tanımlar (ağaç, liste, yığın, kuyruk, graf gösterimleri gibi)
2) Ana algoritmik tasarım paradigmalarını (böl ve yönet, azalt ve yönet, dönüştür ve yönet gibi) kıyaslar
3) Genel algoritmik problem türlerini çözer
4) Temel algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygular
5) Algoritmanın doğruluğunu analiz eder
6) Algoritma, veri yapıları ve program ilişkilerini uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek              
2                      
3                      
4                      
5                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Geçmiş Bilgiler: Ayrık matematik; Veri yapıları. Algoritmalara Giriş: Algoritma nedir; Çeşitli problemler. Algoritma Analizi: Algoritma karmaşıklığı; Soruşur gösterim. Özyineli Fonksiyonlar ve Çözüm Yöntemleri: Yerine koyma yöntemi; Karakteristik denklem yöntemi; Master teoremi. Kaba Kuvvet Yöntemi ile Direk Algoritma Tasarım: Sıralama algoritmaları; Arama algoritmaları; Dizi benzetme problemi; En yakın ikili problemi; Dışbükey zarf problemi; Tam ve ayrıntılı arama yöntemi. Parçala-Çöz Yötemi: Sıralama algoritmaları; Arama algoritmaları; Strassen matris çarpma algoritması; En yakın ikili problemi; Dışbükey zarf problemi; Tamsayı çarpma problemi. Küçült-Çöz Yöntemi: Sıralama algoritmaları; Çizge dolaşma algoritmaları, derinlik önce ve yayılım önce; Toplojik sıralama; Kombinatorik objeleri oluşturma algoritmaları; Sahte para problemi; Seçme problemi. Değiştir-Çöz Yöntemi: Sıralayarak çözme; Gauss eleme algoritması; Dengeli arama ağaçları; Yığıt ve yığıt ile sıralama; Horner kuralı ve ikili üstalma; Problem benzetme. Dinamik Programlama Yöntemi: 0/1 Sırtçantası problemi; En kısa yollar (tüm ikililer); Optimal ikili arama ağacı; Dizi benzetme; Matris zinciri çarpma. Hırslı Programlama Yöntemi: Sırtçantası problemi; Minimum örten ağaç; En kısa yollar (tek kaynak); Miatlı iş sıralama; Huffman ağacı; Aktivite seçme problemi. Artımsal Gelişim Yöntemi; The simplex yöntemi; Maximum akım problemi. Karmaşıklık Sınıfları; Temel tanımlar; P, NP ve NP-Tam sınıfları; NP- Tam problemler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Analiz
3) Temel sıralama
4) Merge sort
5) Tekrarlama
6) Hızlı arama
7) Temel arama
8) İkili arama
9) Ara sınav
10) Karma
11) Çizgeler
12) Minimum kapsayan ağaç
13) En kısa yol algoritmaları
14) Ağaçlar
15) Veri sıkıştırma
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Proje

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte