>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bakım Terminolojisi | HUF353 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 6 |
Ögr. Gör. Dr. Barış ÖNEN
1) Hava araçlarında servis ve depolama ile ilgili prosedürleri tanımlar.
1) Hava araçlarında servis ve depolama ile ilgili prosedürleri tanımlar.
2) Çevre şartlarının çalışmaya etkisini sıralar.
2) Çevre şartlarının çalışmaya etkisini sıralar.
3) Genel tamir ve onarımda maintenance manual’ leri kullanır.
3) Genel tamir ve onarımda maintenance manual’ leri kullanır.
4) Arıza yakalama ve arıza modelleme tekniklerine örnekler verir.
4) Arıza yakalama ve arıza modelleme tekniklerine örnekler verir.
5) AMM' de yapılması gereken işlem sırasını bilir ve örnek bir uygulama ile açıklayabilir
5) AMM' de yapılması gereken işlem sırasını bilir ve örnek bir uygulama ile açıklayabilir
6) Uçakta plansız bir arıza çıktığında bakması gereken manueli bilir ve kullanır.
6) Uçakta plansız bir arıza çıktığında bakması gereken manueli bilir ve kullanır.
7) Bakım sırasında ihtiyaç olan bir uçak parçası için talepte bulunurken bakması gereken manueli bilir
7) Bakım sırasında ihtiyaç olan bir uçak parçası için talepte bulunurken bakması gereken manueli bilir
8) MEL'i kullanarak uçağa "go yada no go" durumunu tanımlar.
8) MEL'i kullanarak uçağa "go yada no go" durumunu tanımlar.
9) Uçakta yapısal bir hasar meydana geldiğinde bakması gereken manueli bilir.
9) Uçakta yapısal bir hasar meydana geldiğinde bakması gereken manueli bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | ||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | |
2 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
2 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |
3 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | |
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
6 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
6 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |
7 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
7 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
8 | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |
9 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
9 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bu ders hava aracını oluşturan bazı bölümlerin genel tanıtımı ve bubölümlerde kullanılanterminolojiler: gövde, kumandalar, kumanda sistemleri ve kararlılık, yakıt sistemi, elektriksel sistem, pervane, hidrolik sistem, iniş takımı, kabin, gaz türbinli motorlar, pistonlu motorlar, motor göstergeleri ve kumandaları, uçuş göstergeleri, buz ve yağmurdan korunma, aviyonik sistemler. Boeing el kitaplarının kullanımına giriş; airbus el kitaplarının kullanımına giriş; el kitaplarından seçme okuma parçalarının okunması,anlaşılması ve gerekli terminolojinin elde edilmesi; uçağın kısımları;hata toleranslı sistemler; fazlalık; çok versiyonlu programlama; sistemlerde bütünlük kavramı; seyrüsefer kavramı; CSD; motor yangın detektörü; IDG ve HF anteni; otopilot; pitot- static sistemi; konuşma ve ifade becerisinin geliştirilmesi,ulusal ve uluslararası gerekliliklerin uygulanması ,bakım programları, bakım kontrolleri ve muayeneleri, “Master Minimum Equipment List”(MMEL), “Minimum Equipment List” (MEL), “Dispact Deviation List” (DDL) kavramları,uçuşa elverişlilik direktifleri, servis bültenleri ve imalatçının servis bilgileri, modifikasyon ve tamirler,bakım dokümantasyonu: bakım el kitapları, yapısal onarım el kitapları, resimli parça kitapçığı (MM, SRM, IPC, vb.), uçuşa elverişliliğin sürekliliği, test uçuşları, ETOSP, AWO, CAT2/3 uçuşları ve minimum ekipman gerekleri;her türlü hava koşullarında operasyon, kategori 2/3 operasyonları ve asgari ekipman gerekliliklerini kapsar.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte