>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi | HUF312 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 6 |
Doç. Dr. Sinan FİDAN
1) Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir.
2) Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir.
3) Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir.
4) Modern bilimi ve ona katkıda bulunmuş başlıca isimlerin görüşlerini eserleri üzerinden tartışabilecektir.
5) Modern bilim ile Antik Çağ ve Orta Çağ bilim anlayışları arasındaki farklılıkları saptar.
6) Modern çağda bilim anlayışında ortaya çıkan büyük dönüşümü yorumlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||
2 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||
3 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||
4 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||
5 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||
6 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek |
e-ders
Yok
Yok.
Bilim kavramının anlamı ve antik uygarlıklardaki görünümü üzerine genel bir tartışma; İlk yazılı kültürler olan Mısır ve Mezopotamya'da bilim; Antik Yunan dünyasında bilim; Orta Çağ Avrupası'nda ve İslam dünyasında bilimsel gelişmeler; Rönesansın bilim tarihinin gelişimine etkileri ve Rönesans biliminin genel özellikleri; Bilimsel devrimler çağına giden süreç ve yeniçağ biliminin öncü işaretleri; Bilimsel devrimler çağı ve yeniçağ biliminin doğuşu; Yeni Çağ'ın büyük bilimsel kuramları; Galileo, Newton ve Kepler; Optik, Fizik, Kimya, Astoronomi, Matematik ve Tıp gibi başlıca bilimlerin Yeni Çağ'da kazandıkları yeni görünüm; Yakın dönem bilimi ve Newtoncu paradigmaya ilişkin başlıca sorunlar; Atom ve uzay çağı. Kuantum ve belirsizlik kuramları. Einstein paradigmasının genel özellikleri; Bilimin yirminci yüzyıldaki ve günümüzdeki genel yönelimleri. Yol açtığı sosyal, siyasi, ahlaki ve çevresel sorunlar; Bilimin doğasına, bilim tarih dersinde elde edilen genel bilgiler ışığında yeniden bakış
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
Sayı |
Yüzde |
|
---|---|---|
Kısa Sınav Notunun Başarıya Oranı |
2 |
20% |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
1 |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte