>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hazırlık HAZ001 Zorunlu Lisans 0   60

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ramazan ŞAHAN
Doç. Dr. Fatih ULUGÖL
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Öğr. Gör. Malek DERWISH
Öğr. Gör. Mustafa ŞAHİN
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN
Ögr. Gör. Dr. Mahmoud GHOTHANI
Ögr. Gör. Dr. Salih ŞAHİN
Ögr. Gör. Dr. A H M ERSHAD UDDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kelimelerin doğru tanınıp, yerli yerinde kullanılması.
2) Yan yana gelen kelimelerin nasıl bir terkip (Tamlama ve Cümle) oluşturduğunun kavranılması.
3) Kelimelerin cümledeki konumlarına (İ’râb) göre sonlarının doğru okunması.
4) Arapça diline has tabir ve ifade biçimlerinin öğrenilmesi.
5) Arapça bir metni doğru anlama ve anladığını Arapça olarak doğru ifade etme yeteneği kazanılması.
6) Klasik Arapça kaynaklardan yararlanma becerisinin geliştirilmesi.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1         Düşük            
2           Düşük          
3                      
4                      
5                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu derste, Arapça cümle yapılarının, kelimenin cümle içindeki konumu ve görevinin, buna göre son harfinin veya harekesinin alacağı durum ve değişikliği işlenir. Bu dersin temel konuları şunlardır: 1. İsim, Fiil ve Harf/Edatlar Bunların cümle içindeki konumu ve durumu incelenir. 2. Tamlamalar: İsim-Sıfat Tamlamaları 3. Cümle Yapısı ve Çeşitleri a) İsim Cümlesi: Mübteda+Haber b) Fiil Cümlesi: Fiil+Fail+Mefûl+vd c) Basit ve Bileşik Cümleler/ Sıla Cümleleri d) Şartlı, Bağlaçlı Cümleler 4. İrab Kuralları: Hangi Amiller hangi kelimelerin başına gelir ve nasıl bir değişikliğe sebep olurlar. Kelimenin cümle içindeki konumuna ve durumuna göre değişim (İ’râb) durumları. Değişebilen ve değişemeyen kelimeler. (Mu’reb+Mebnî). Merfû, Mansûb, Mecrûr ve Meczûm Kelimeler….. 5. Aslen ve bizzat etkilenip değişen kelimeler ve bir başkasına tabii olarak değişebilen kelimeler. Okuma, anlama, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik bilgiler vermek

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1. Avamil ve Tablosu (KLASİK METİNLER) 2. Arapça Dilbilgisi (Nahiv Bilgisi), Güler, İsmail-Günday, Hüseyin- Şahin, Şener, Alfa Yayınları, İstanbul 2015. 3. en-Nahvu’l-Vâdıh fî Kavâidi’l-Lüğati’l-Arabiyye (I-II), Ali el-Cârim-Mustafa Emin, Kahire 1964.
2- Miftahu'l- Arabiyye Okuma ve Yazma Serisi Başlangıç, A1,A2,B1,B2, Ahmet el-RUHBAN,Mu'tasım HAMAD, Raviye el-MUHANNİ, Akdem Yayınları, İstanbul, 2020.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Örnek Olay
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Kısa Sınav

2

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte