>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hadis I ILH205 Zorunlu Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Yusuf Ziya KESKİN
Doç. Dr. Mehmet AYHAN
Doç. Dr. Ali KAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hadis/Sünnet kavramlarının lugat ve ıstılah anlamlarını hatırlar.
2) Sünnetin, İslam’ın, Kur’an’dan sonra gelen temel ikinci kaynak olduğunu kavrar.
3) Sünnet’in, Müslüman ferd ve toplum nezdinde gerekliliği ve lüzumunu kavrar.
4) Sünnet’e bağlılığın boyutlarını kavrar.
5) Sünnetin, inanç, ibadet, muamelat ve ahlak alanlarında hayata yansımalarını kavrar.
6) Sünnetin gündelik hayata yansıtılmasını, örmekleriyle kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek                  
2 Orta Orta Yüksek                
3                      
4                      
5                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Hadis Usulü

Dersin İçeriği

Hadis ilminin temel kavramları ve kaynakları dikkate alınarak konu merkezli hadis okumaları yapmak ve bu konularla alakalı hadis literatürünü tanıtmak. İman, İbadet ve Ahlak konularına dair Kütüb-i Sitte merkezli hadis metinleri okunmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hadis/Sünnet’in lugat ve ıstılah anlamları, sünnetin lüzumu ve sünnete bağlılık.
2) İman bahsi: İmanın temel esasları.
3) İmanın Tadı, gerekleri, alametleri, tezahürleri.
4) İmanın kemali, korunması ve imana zarar veren şeyler.
5) İlim: Önemi, ilim-iman-ahlak ilişkisi
6) İbadete hazırlık: Taharet (Temizlik, Gusül, Abdest, Teyemmüm)
7) Namaz: Önemi, fazileti.
8) Ara sınav
9) Namaz: Kılınış şekli, vakitleri, cemaatle namaz.
10) Oruç: Fazileti, kazası, kefareti.
11) Hac: Farziyeti, önemi, fazileti, psiko-sosyal etkileri.
12) Zekat: Farziyeti, fazileti, zekat vermeyenlere karşı Hz. Peygamber’in uyarıları.
13) Ahlak: Güzel ahlakın önemi.
14) Güzel Ahlakın tezahürleri.
15) Kötü Ahlaktan sakınmanın gerekliliği
16) Dönem sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Buhari, es-Sahih

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Arapça

Mesleki Uygulama

İstenmemekte