>

Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim ILH414 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Ahmet Canan KARAKAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İnsanlar arası ilişkilerde etkili iletişimin önemini kavrar,
2) İetişim becerisinin gelişmesi ile din hizmetleri kalitesi arasında ilişki olduğunu fark eder,
3) Dini danışmanlık ve rehberliğin din eğitiminin temel amaçları arsında olduğunu fark eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Din Eğitimi, Din Sosyolojisi, Din Psikoojisi

Dersin İçeriği

İletişim kavramı, dini iletişim ve din hizmetleri, iletişimde kaynak, mesaj ve aracın özellikleri, rehberlik kavramı, çeşitleri, dini danışma ve rehberlik.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İletişim Kavramı
2) İletişim Şekilleri ve Özellikler
3) İletişim ve öğrenme ilişkisi
4) Dini İletişim
5) Dini İletişimde Kaynak
6) Dini İletişimde Mesaj
7) Dini İletişimde Araç
8) Arasınav
9) Rehberlik Kavramı ve Çeşitleri
10) Psikolojik Danışma
11) Rehberlik İlkeleri
12) Dini Danışma ve Rehberlik
13) Dini Danışma ve Rehberliğin Amacı
14) Dini Danışma ve Rehberlik İhtiyacı
15) Dini Danışmanın Uygulama Alanları
16) Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul 2003.
2- Mevlüt Kaya, Din Eğitiminde İletişim ve Dini Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Model Yapma
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte