>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Güzel Kur'an Okuma I ILH219 Seçmeli Lisans 2 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme
2) Sesi güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur’an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme
3) Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme
4) Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme
5) Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme
6) Derste işlenen konular çerçevesinde ileri düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
2 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
6 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Harflerin Sıfatları Ve Meharicini Teorik Düzeyde Öğretmek; Ezber Ve Yüzüne Düzeyinde Öğrencilere Pratik Yaptırmak; Ezber Sureleri Ezberlemek 1) Tahkik Yöntemiyle Aşır Okumayı Öğrenmek 2) Hadr Tarikiyle Mukabele Okumayı Öğrenmek 3) Tedvir Tarikiyle Normal Okumayı Öğrenmek 4) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 5) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 6) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak 7) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak Aşır Talimleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin konusu ve kapsamı üzerine bilgilendirme, mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataların farkına varabilme
2) Hicaz Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
3) Kur’an’da okunan istisnai yerler, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
4) İstiaze ve besmelenin incelikleri, Furkan Suresi 72-77. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
5) Kur’an’ın korunmuşluğu, Furkan Suresi 72-77. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
6) Abdestsiz Kur’an’ın okunup okunamayacağı, Kehf Suresi 46-49. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
7) Ücret karşılığı Kur’an okumanın hükmü, Kehf Suresi 46-49. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
8) Ara sınav
9) Uşşak Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, Kehf Suresi 46-49. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
10) Hatim indirme konusu, Bakara 153-157. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
11) Tertil usulü ile kıraat, Bakara 153-157. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
12) Tertil usulü ile kıraat, Bakara 153-157. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
13) Tertil usulü ile kıraat, Al-i İmran Suresi 144-148. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
14) Al-i İmran Suresi 144-148. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
15) Al-i İmran Suresi 144-148. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması .
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ABDURRAHMAN ÇETİN, KUR'AN OKUMA ESASLARI
1- ABDURRAHMAN ÇETİN, KUR'AN OKUMA ESASLARI

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte