>

Güzel Kur'an Okuma III

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Güzel Kur'an Okuma III ILH322 Seçmeli Lisans 3 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme
2) Kur’an tilavetinde Dudak Talimi ve uygulamasını kavrayabilme
3) Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme
4) Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme
5) Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme
6) Bu tür faaliyetlerde okumak üzere Nur Suresi 24/32-34, Tevbe Suresi 9/17-22, Nahl Suresi 16/125-128 ve Hacc Suresi 22/26-29. ayetlerini aşır olarak okuyabilme
7) Tilavet adabı ( sesin yükseltileceği/alçaltılacağı yerler, manaya uygun vurgular yaparak okumak), kıraatın mekruh olduğu yerler, namazda asgari ölçüde okunması gereken miktar hakkında bilgi sahibi olma

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
6 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
7 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Harflerin Sıfatları Ve Meharicini Teorik Düzeyde Öğretmek; Ezber Ve Yüzüne Düzeyinde Öğrencilere Pratik Yaptırmak; Ezber Sureleri Ezberlemek 1) Tahkik Yöntemiyle Aşır Okumayı Öğrenmek 2) Hadr Tarikiyle Mukabele Okumayı Öğrenmek 3) Tedvir Tarikiyle Normal Okumayı Öğrenmek 4) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 5) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 6) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak 7) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak Aşır Talimleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bir önceki dönemin tekrarı, Kur’an tilavetinde temsili okumanın yeri
2) Rast Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, Nur Suresi 32-34. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
3) Kıraatte vurgu, Nur Suresi 32-34. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
4) Kıraatte vurgu, Nur Suresi 32-34. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
5) Kıraatte sesin yükseltileceği ve alçaltılacağı yerler, Tevbe Suresi 17-22. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
6) Kıraatte sesin yükseltileceği ve alçaltılacağı yerler, Tevbe Suresi 17-22. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
7) Kıraatin mekruh olduğu yerler, Tevbe Suresi 17-22. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
8) Ara sınav
9) Namazda asgari ölçüde okunması gereken miktar, Nahl Suresi 125-128. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
10) Nahl Suresi 125-128. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
11) Nahl Suresi 125-128. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
12) Hacc Suresi 26-29. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
13) Bir önceki haftanın devamı
14) Hacc Suresi 30-40 ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
15) Genel tekrar
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ABDURRAHMAN ÇETİN, KUR'AN OKUMA ESASLARI

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte