>

Esbab-ı Nüzul ve Tefsir

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Esbab-ı Nüzul ve Tefsir ILH404 Seçmeli Lisans 4 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet ÇİÇEK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Esbab-ı Nüzul ve Tefsir ilişkisini ortaya koyar.
2) Esbab-ı nüzulle ilişkili problemler hakkında bilgi sahibi olur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Esbab-ı nüzul’ü kavram olarak tanır. Esbab-ı Nüzulle ilgili meseleleri öğrenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Genel tanışma, Derse dair beyin fırtınası
2) Bir Kur’ân İlmi Olarak Esbab-ı Nüzul
3) Esbab-ı Nüzul ve Diğer Kur’ân İlimleriyle İlişkisi
4) Mekkî-Medenî ayrımı ve Esbab-ı Nüzûl
5) Esbab-ı Nüzul ve Rivayetlerde Teaddüt Problemi
6) Kur’ân’ı Kerim’in anlaşılması ve Esbab-ı Nüzul
7) Esbab-ı Nüzul Tefsiri örter mi?
8) yarıyıl sınavı
9) Esbab-ı Nüzul Örnekleri: Mülaane Ayeti
10) Esbab-ı Nüzul Örnekleri: Kureyş Suresi
11) Esbab-ı Nüzul Örnekleri: Hümeze Suresi
12) Modern Dönem ve Esbab-ı Nüzul
13) Tarih İlmi ve Esbab-ı Nüzul
14) Tarihsellik ve Esbab-ı Nüzul
15) Esbab-ı Nüzul’e Dair eleştiriler
16) yıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

20%

Ara Sınav

1

80%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte