>

Ahlak ve Adab Hadisleri

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ahlak ve Adab Hadisleri ILH424 Seçmeli Lisans 4 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Yusuf Ziya KESKİN
Doç. Dr. Mehmet AYHAN
Doç. Dr. Ali KAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ahlâk ve toplumsal ilişkilerin temellerini içeren rivâyetlerin genel olarak hadis literatüründeki yerini öğrenme
2) Klasik hadis kaynaklarında âhlâk ve edeple ilgili hadislere ayrılan özel bölümlerin muhteva analizini yapabilme.
3) Ahlâk ve edeple alakalı hadisleri Kur’ân-ı Kerim’deki ahlâk içerikli ayetlerle birlikte değerlendirebilme becerisi kazanma.
4) Ahlâk ve edeple alakalı hadisler ile İslâm ilahiyatı ve İslâm Ahlak öğretisi arasındaki irtibatını kurabilme.
5) Ahlâk ve edeple alakalı rivâyetlerde yer alan hususların Müslümanlar açısından bağlayıcı olanlarıyla olmayanlarını birbirinden ayırabilme.
6) Zayıf veya uydurma olarak kaynaklara girmiş olan ahlâk içerikli rivâyetlerin itibara alınıp alınmaması hususunda farkındalık oluşturma.
7) Ahlâk ve adap hadislerine yönelik çağdaş tenkitleri öğrenme ve bunları analiz edebilme becerisi kazanma.
8) Ahlâkî hadisleri formel eğitimde kullanabilme becerisi kazanma.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Orta              
2 Orta Orta                  
3                      
4                      
5                      
6                      
7                      
8                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Hadis Usulü

Dersin İçeriği

Ahlâk ve âdâba dair rivâyetlerin tespit edilerek değerlendirilmesi ve analiz edilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ahlâk ve adab-ı muaşeret içerikli hadisleri konu alan müstakil hadis kitaplarının tanıtımı.
2) Ahlâk ve adab-ı muaşeret hadislerini ihtiva eden dini kitaplarının tanıtımı.
3) Klasik hadis kaynaklarındaki Ahlâk yahut Edeb bölümlerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi.
4) Buhârî’nin Kitâbü’l-Edeb’inin okunması.
5) Buhârî’nin Kitâbü’l-Edeb’inin okunması.
6) Buhârî’nin Kitâbü’l-Edeb’inin okunması.
7) Buhârî’nin Kitâbü’l-Edeb’inin okunması.
8) Ara sınav
9) Buhârî’nin Kitâbü’l-Edeb’inin okunması.
10) Buhârî’nin Kitâbü’l-Edeb’inin okunması.
11) Müslim’in Kitâbü’l-Birr ve’s-sıla bölümünün okunması.
12) Müslim’in Kitâbü’l-Birr ve’s-sıla bölümünün okunması.
13) Müslim’in Kitâbü’l-Birr ve’s-sıla bölümünün okunması.
14) Müslim’in Kitâbü’l-Birr ve’s-sıla bölümünün okunması.
15) Müslim’in Kitâbü’l-Birr ve’s-sıla bölümünün okunması.
16) Dönem sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Buhari, Edebü'l-Müfred

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte