>

Dine Sosyolojik Yaklaşımlar

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dine Sosyolojik Yaklaşımlar ILH320 Seçmeli Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sosyolojik bakış açısıyla dine nasıl yaklaşıldığı hakkında bilgilenme,
2) Sosyolojik yaklaşımı anlama,
3) Sosyolojik literatürde dinin algılanışını doğru şekilde değerlendirme becerisi kazanma

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Orta
2 Düşük Düşük Orta Orta Orta   Orta Düşük Orta Orta Yüksek
3 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Din Sosyolojisi

Dersin İçeriği

Dine toplumsal olgu gibi yaklaşarak onu sosyolojik bakış açısıyla ele alan kuramcılar, sosyoloji kuramları, sosyoloji kuramlarında dinin yeri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Genel bilgiler, dinler kendini nasıl tanımlar
2) Özsel ve işlevsel tanımlar
3) Çok Yönlü Tanımlar
4) Pozitivist Yaklaşım ve din kuramı
5) Evrimci yaklaşım ve din kuramı
6) Animist Yaklaşım ve din kuramı
7) Büyü ve din
8) Yarıyıl sınavı
9) Naturist Yaklaşım ve din kuramı
10) Fonksiyonalist Yaklaşım ve din kuramı
11) Diyalektik Yaklaşım ve din Kuramı
12) Modern din kuramları: Görünmeyen din kuramı
13) Modern din kuramları: doğal din
14) Modern din kuramları: halk dini
15) Genel değerlerndirme
16) Yıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hans Freyer, İçtimai Nazariyeler Tarihi, (çev. Tahir Çağatay), A.Ü.Dil veTarih-Coğr. Fak. Yay., Ank., 1968. 2000
2- N. Akyüz, İ. Çapcıoğlu, Din Sosyolojisi El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara, 2012,ss. 73-102.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte