>

İbn Haldun Mukaddime Okumaları

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İbn Haldun Mukaddime Okumaları ILH344 Seçmeli Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abdulkadir MACİT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ümran ilminin kavranması
2) İbn Haldun’un hayatı ve eserlerinin bilinmesi
3) Tarih ilminin meziyetlerinin açıklanması
4) İbn Haldun’u okuma metodolojisinin kavranması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek          
2 Yüksek     Yüksek       Yüksek      
3                   Yüksek  
4   Yüksek         Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İslam Tarihi I İslam Tarihi II Dünya Tarihi

Dersin İçeriği

Mukaddime’nin hangi yönleriyle pek çok ilmin ve kavramın öncülü olduğunu izah edeceğiz. Özellikle Tarih ilmine dair ayırt edici hususiyetlerini ve teorilerini tartışacağız.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İbn Haldun’un hayatı ve eserleri
2) İbn Haldun’u okuma metodolojisi
3) Sosyal Bilimlerde Bir Yenilenme İmkânı Olarak İbn Haldûn, Ön Okuma Metinlerinin Tetkiki
4) Dibace (Önsöz) (s.1-17)
5) Tarih İlminin Fazilet Meziyetleri (s. 18-81)
6) Dünyayı imarın mahiyeti, ona arız olan göçebelik ve yerleşik hayat (s. 82-99)
7) İnsanların bir araya toplanarak cemiyetler halinde yaşamalarına dair (s.100-106)
8) Ara sınav
9) İhtiyaçlar ve Fayda Nazariyesi
10) İklimler ve kuşaklar (s.107-192)
11) Toplumun Kurulması ve Sürdürülmesinde Peygamberlik (s. 216-302)
12) Peygamberlik ve Devlet kurma ilişkisi (s. 302-374)
13) Galip ve Mağlup Toplumların Tavırları (s. 374-392)
14) İklimlerin ve coğrafyanın insan üzerindeki etkileri (s.193-228)
15) Devlet’e Dair Savlar (s. 392-471)
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte