>

Öğretim İlke ve Yöntemleri

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri ILF292 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU
Ögr. Gör. Dr. Sibel İNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir.
2) Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir.
3) Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir.
4) Program geliştirme modellerini anlar.
5) Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır.
6) Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük   Yüksek              
2               Orta      
3                      
4                      
5                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Eğitim programını planlama ve geliştirme, program değerlendirme, yeni Türk eğitim programı, öğrenme stratejileri, metodları ve teknikleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş Introduction
2) Öğrenme ve öğretme ilkeleri Understanding curriculum concepts
3) Eğitim programının temel öğeleri
4) Eğitim programı hazırlama
5) Eğitim programı hazırlama
6) Program geliştirmenin felsefi temelleri
7) Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri
8) Arasınav
9) Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
10) Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
11) Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
12) Öğretim ve öğrenme stratejileri
13) Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
14) Öğretim yöntem ve teknikleri
15) Öğretim yöntem ve teknikleri
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003).
2- Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Bilen, M. (1999).
3- Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte