>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Felsefe Tarihi ILT312 Zorunlu Lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ
Doç. Dr. Mustafa EREN
Dr. Öğr. Üyesi Adnan GÜRSOY
Dr. Öğr. Üyesi Metin PAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Antik dünyadaki Batılı filozoflar, ana akımlar, felsefî sistemler ve temel meseleler öğrenilir
2) Batı düşüncesini şekillendiren felsefe tarihi problemleri idrak edilir
3) Eleştirel düşünme yeteneği kazanılır
4) Öğrenci gerçekliği farklı perspektiflerden anlama yeteneği kazanır
5) Modern felsefe ve klasik felsefe arasındaki temel farklılıklar ve süreklilikler öğrenilir
6) Felsefenin temel kavramları ve disiplinleri öğrenilir

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Felsefenin doğuşu ve gelişimi. Sokrat öncesi felsefe. Antik Yunan felsefesi. Hellenistik Felsefe ve Yeni Eflatunculuk. Ortaçağ felsefesi. Rönesans felsefesi. Yeni Çağ Felsefesi. Aydınlanma Düşüncesi. Kant ve Alman İdealizminin doğuşu. Alman İdealizmi. 20.yüzyıl felsefesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Felsefeye Giriş
2) Sokrates Öncesi Yunan Felsefesi
3) Sofistler, Sokrates ve Sokratesçi Okullar
4) Eflatun
5) Aristoteles
6) Hellenistik-Roma Felsefesi
7) Hristiyan Felsefesi
8) Ara Sınav
9) Rönesans Felsefesi
10) 17.Yüzyıl Felsefesi
11) Spinoza ve Leibniz
12) Aydınlanma Felsefesi- John Locke
13) George Berkeley
14) David Hume
15) Immanuel Kant
16) Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Alfred WEBER, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınlar.
2- Kamıran BİRAND, İlk Çağ Felsefesi Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.
3- Ahmet ARSLAN, İlkçağ Felsefe Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
4- Ahmet CEVİZCİ, Felsefe Tarihi, Say Yayınları.
5- Nils GILJE, Gunnar SKIRBEKK, Antik Yunan'dan Modern Döneme Felsefe Tarihi, Kesit Yayınları
6- A. Kadir ÇÜÇEN, XX. Yüzyıl Filozofları, Sentez Yayım.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte