>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Muhasebe DIY109 Zorunlu Lisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Muhammed BAMYACI
Ögr. Gör. Dr. Nurcan GÜNCE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Muhasebenin amacını, temel kavramlarını, genel kabul görmüş ilkelerini, ve muhasebe çevresini bilir.
2) Temel finansal tabloları, özelliklerini ve kullanım amaçlarını bilir.
3) Muhasebe defterlerini ve kullanılan evrakı bilir.
4) Temel muhasebe sürecini ve muhasebe kayıtlarının nasıl yapılacağını bilir.
5) Bilanço ve gelir tablosu hesaplarının işleyişini bilir
6) Dönem sonu işlemlerini ve finansal tabloların nasıl hazırlanacağını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1      
2 Orta Yüksek  
3      
4      
5   Yüksek  
6      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Muhasebenin Tanımı ve Kapsamı, İşletmenin Varlıkları ve Varlıkların Elde Edildiği Kaynaklar, Muhasebenin Fonksiyonları, Muhasebeyle İlgili Tarafları, Muhasebenin Bölümleri, Muhasebenin Temel Kavramları, Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri, Bilanço ve Hesap Kavramı, Muhasebede Kullanılan Defterler ve Belgeler. Tek Düzen Hesap Planına Göre ; Dönen Varlık, Duran Varlık, Kısa Vadeli, Uzun Vadeli Yabancı Kaynak, Öz Kaynak Hesaplarının Tanıtılması, Muhasebe Eşitliği ve Bilanço, Hesap, Çift Yanlı Kayıt Sistemi, Yevmiye Kaydı, Büyük Defter Hesaplarına Nakil, Mizan, Temel Varlık, Kaynak, Gelir Tablosu ,Gelir ve Gider Hesaplarının Tanıtılması. Katma Değer Vergisi, İndirilen KDV, Hesaplanan KDV, Devreden KDV, Ödenecek Vergiler ve Fonlar. KAYNAKLAR: 1- KİSHALI,Yunus, Finansal Muhasebe, Tuğra Ofset, İstanbul, 2000. 2- SEVİLENGÜL, Orhan, Genel Muhasebe, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2000. 3- LAZOL, İbrahim, Genel Muhasebe, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2000.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte