>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleri DIY309 Zorunlu Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Oğuz YAVUZYILMAZ
Ögr. Gör. Dr. Ayşe TAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama yönetimi ile ilgli temel kavramları tanımlar.
2) Pazar kavramı ve türlerini tanır.
3) Pazarlama karmasını ifade eder.
4) Pazar yönelimli stratejik planlama ve pazar çevresi analizini yapar.
5) Taşımacılık pazarı özelinde tüketici ve örgütsel müşteri pazarlarının analizini yapar.
6) Pazar dilimlerini ve hedef pazarları tanımlar.
7) Tutundurma karması yönetimi, taşımacılık sektöründe satış gücü yönetimi, pazarlama çabalarının örgütlenmesi, planlanması, uygulanması, eşgüdüm ve kontrolünü tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Orta    
2      
3      
4   Orta  
5      
6      
7 Yüksek    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Pazarlama kavramı,Pazarlamada yaşanan gelişmeler, Pazarlama Felsefesi ve Kavramları, Pazarlama Yaklaşımları, Pazarlama Çevresi ,Pazarlar ve Tüketici Davranışları, Tüketicilerin Marka Tercihi ,Rekabet Analizi ,Hedef Pazar Seçimi,Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte