>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hentbol Uzmanlık 3 AEP225 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Engin ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
2) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
3) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek
4) Antrenman örneklerinin oluşumunu kavrayabilmek.
5) Hentbol oyun taktiklerini yorumlayabilmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta               Düşük
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta               Düşük
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta               Düşük
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta               Düşük
5 Orta Orta Orta Orta               Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP 239 Antrenman Bilimi 1

Dersin İçeriği

Hızlı hücum: pas, koşu ve atış koordinasyonu, Atış antrenmanları ve kaleci: çeşitli antrenman tekniklerine karşı kaleci çalışması, Pozisyon oyunu ve pozisyonlardan kaleye atışlar, 1:1 , 2:2 , 3:3 ,3:2 oyun ve pozisyon hücumu, Kanat hücum oyunları özel antrenmanı, Oyun kuranlar için özel antrenman, Pivot oyuncuları için özel antrenman, Oyun kuran ve pivot ilişkileri: paslaşma , kontrol, atış olasılıkları Basit hentbol maç analizi: atış teknikleri, atış sayısı, gol oranı, hücum sayısı

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hentbolda Semboller ve Çizimler
2) Temel Tekniklerin Kontrol Edilmesi
3) Hareket Akışı Alıştırmaları, Top Tutma Ve Top Atma Teknikleri
4) Farklı Koşullarda Temel Paslaşma
5) Sıçrayarak Pas Ve Ardından Atış Alıştırmaları
6) Bireysel Savunma, Toplu Ve Topsuz Oyuncuyu Savunmada Önemli Noktalar
7) Hızlı Hücum Alıştırmaları
8) Sınav
9) Kaleci İçin Alıştırmalar, Yer Tutuşu, Yüksekten Gelen Topların Savunulması
10) Kaleci Antrenmanları: Kaleci Nasıl Seçilir?
11) Hızlı Hücum Ve Kaleci Egzersizleri
12) Maç Koşullarında Pas Alıştırmaları, 3:3 Oyun, 4:4 Oyun
13) Maç Koşullarında Pas Alıştırmaları, 4:4, 5:5 Oyun
14) Pratik Uygulamalar, Teknik Bireysel ve Grup Çalışmaları
15) Pratik Uygulamalar, Teknik Bireysel ve Grup Çalışmaları
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Taşkiran Y, “Hentbol’da Performans”, Bağırgan Yayınevi, Ankara 1997.
2- Sevim Y, “Hentbol, Teknik Taktik” Gazi Yayınevi 1997.
3- Dorak, F: “Hentbol, Bireysel Hücum Ve Savunma”, Bilim Ofset Yayınevi, İzmir 1994.
4- Hentbol Federasyonu, “Hentbol Oyun Kuralları ” 2016.
5- Taşkiran, Y., Demirdizen, A., Çetin, E., “Hentbolda Temel Eğitim”, Yayıncı Yayınevi, Kocaeli, 2002.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte