>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tenis Uzmanlık 6 AEP322 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mine GÜL
Öğr. Gör. Nevin KOÇAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci temel kavramları yapacak durumda olacaktı.
1) Bu dersin sonunda öğrenci temel kavramları yapacak durumda olacaktı.
2) • Tenis sporunun temel kurallarını öğrenebilme,
2) • Tenis sporunun temel kurallarını öğrenebilme,
3) • Tenis temel ve yardımcı vuruşları öğrenebilme, uygulayabilme,
3) • Tenis temel ve yardımcı vuruşları öğrenebilme, uygulayabilme,
4) • Tenis temel tutuş ve yardımcı vuruşların yanında servis atışından sonra sayı alabilmeyi uygulayabilme,
4) • Tenis temel tutuş ve yardımcı vuruşların yanında servis atışından sonra sayı alabilmeyi uygulayabilme,
5) • Temel kavramlar ile orta sahada tenis maçı oynayabilme ve yönetebilme,
5) • Temel kavramlar ile orta sahada tenis maçı oynayabilme ve yönetebilme,

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2                        
2 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta  
3                        
3 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta  
4                        
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta  
5                        
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP 323 Antrenman bilimi-3 AEP 334Hareket analizi

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, Tenis sporunun saha ölçüleri, oyun kurallarını uygulama, el önü ve el arkası düz, kesik ve üstten eğirimle vuruşların kaçara ve uçara atışlarını yapma, servis atışlarında düz, kesik ve burgulu atış yapma, saha içinde taktik çalışmalar yapmayı oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) TENİSTE ÖĞRETİM BASAMAKLAMALARI MİKRO TENİS DÜZEYİ TOP- SAHA KULLANIMI
2) MIKRO TENİS ÖĞRENME-ÖĞTERME BASAMAKLAMASI RAKET-TOP-SAHA KULLANIMI
3) MİNİ TENİS DÜZEYİ TOP SAHA KAVRAMI
4) MİNİ TENİS ÖĞRENME VE ÖĞRETME BASAMAKLAMASI RAKET-TOP-SAHA KAVRAMI
5) MİDİ TENİS TOP VE SAHA KAVRAMI
6) MİDİ TENİS ÖĞRENME VE ÖĞRETME RAKET-TOP-SAHA KAVRAMI
7) MAKSİ TENİS TOP-SAHA KAVRAMI
8) VIZE SINAVI
9) MAKSİ TENİS ÖĞRENME VE ÖĞRETME RAKET-TOP-SAHA KULLANIMI
10) YAŞ GRUBUNA GÖRE TOPLU-TOPSUZ EĞİTSEL OYUNLAR
11) YAŞ GRUPLARINA GÖRE TENİS KURALLARINI MAÇ YAPABİLMEYİ ÖĞRETME
12) YAŞ GRUPLARINA GÖRE ÖĞRENCİ SAYISINA GÖRE DERS YAPABİLME-SAHAYI KULLANABİLME
13) YAŞ GRUPLARINA GÖRE TEKNİK ÖĞRETME
14) YAŞ GRUPLARINA GÖRE TEKNİK ÖĞRETME
15) YAŞ GRUPLARINA GÖRE TEKNİK ÖĞRETME
16) FİNAL SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte