>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Basketbol Uzmanlık 8 AEP414 Seçmeli Lisans 4 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tolga Kaan BAHADIR
Öğr. Gör. Koray ERDOĞDU
Ögr. Gör. Dr. Gökalp GÜREL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Basketbolda öğretim ilke ve yöntemlerini uygular.
2) Kademeli öğretim yöntemlerini uygular.
3) Basketbol taktiklerini mükemmel düzeyde anlatır. Basketbol antrenman programları hazırlar.
4) Takım yönetimini uygular ve rakip takım analizi yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük   Düşük Düşük   Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük   Düşük Düşük   Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta     Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Basketbolun öğretimi için özel öğretim yöntemlerinden yararlanma ile ilgili teorik bilgi aktarımı. 5x5 Adam Adama Hücum Taktiklerinin Öğrenci Tarafından Hazırlanışı Ve Sunumu. 5x5 Adam Adama Hücum Ve Savunma Çalışması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Gözlem Ve Ölçmenin Tanımı Ve Amaçları.
2) Taktik Açıdan Yarışma Analizi.
3) Maç Öncesi Rakibin Teknik Analizi Müsabakaya Hazırlık Ve Strateji Belirleme.
4) Maçlar Sırasında Antrenörün Oyun Kurallarına Hakimiyeti. 5x5 Bölge Savunmasına Hücum Taktiklerinin Öğrenci Tarafından Hazırlanışı Ve Sunumu. 5x5 Bölge Savunmasına Hücum Ve Savunma Çalışması.
5) İzlenen Maçlarda Takımların Sevk, İdare Ve Karar Yönetimi Açısından Gözlenmesi 5x5 Bölge Savunmasına Hücum Taktiklerinin Öğrenci Tarafından Hazırlanışı Ve Sunumu. 5x5 Bölge Savunmasına Hücum Ve Savunma Çalışması.
6) Müsabaka Öncesi, Anı Ve Sonrası Antrenörlük Uygulamalarını İçeren Bölümler. 5x5 Bölge Savunmasına Hücum Taktiklerinin Öğrenci Tarafından Hazırlanışı Ve Sunumu. 5x5 Bölge Savunmasına Hücum Ve Savunma Çalışması.
7) Ribaunt Tekniklerinin, Öğrenci Tarafından Komut Yöntemi Kullanarak Sunumu. Tartışma Ve Eleştiriler.
8) Aldatma Tekniklerinin, Öğrenci Tarafından Alıştırma Yöntemi Kullanarak Sunumu. Tartışma Ve Eleştiriler.
9) Kattekniklerinin, Öğrenci Tarafından Eşli Çalışma Yönteminin Kullanarak Sunumu. Tartışma Ve Eleştiriler. 5x5 m2m Hücum Ve Savunma Çalışması.
10) Basketbolda Yönlendirilmiş Buluş Yönteminin Kullanımı.
11) Perdeleme Tekniklerinin. Öğrenci Tarafından Kendini Değerlendirme Yöntemi Kullanarak Sunumu. Tartışma Ve Eleştiriler. 5x5 Adam Adama Hücum Ve Savunma Çalışması.
12) 3x3 Oyunların, Öğrenci Tarafından Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi Kullanarak Sunumu. Tartışma Ve Eleştiriler. 5x5 Adam Adama Hücum Ve Savunma Çalışması.
13) 3x3 Oyunların, Öğrenci Tarafından Problem Çözme Yöntemi Kullanarak Sunumu. Tartışma Ve Eleştiriler. 5x5 Adam Adama Hücum Ve Savunma Çalışması.
14) Basketbolun Öğretiminde, Özel Öğretim Yöntemlerinin, öğretim kalitesi üzerindeki etkisi. Tartışma Ve Eleştiriler. 5x5 Adam Adama Hücum Ve Savunma Çalışması.
15) Dönem Antrenmanı Ve Özellikleri (Temel Eğitim Dönemi Antrenmanları, Gelişim Dönemi Antrenmanları Ve Performans Dönemi Antrenmanları).
16) Basketbolda Antrenman Programı (Peryotlama) Hazırlanışı. i. Günlük Antrenman Peryodu. ii. Haftalık Antrenman Peryodu. iii. Aylık

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte