>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Rekreasyon Sosyolojisi RKR112 Zorunlu Lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Ögr. Gör. Dr. İsmet Cem KABA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Serbest Zaman, Rekreasyon ve Sosyoloji Kavramlarını tanır
2) Sosyolojinin temel akımları hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sosyoloji ve serbest zaman arasında bağ kurar
4) Sosyoloji kavramı ve rekreasyon kavramı arasında bağ kurar.
5) Olay, toplumsal gruplar, davranış akımları hakkında bilgi sahibi olunur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta
2 Düşük Orta Düşük Yüksek Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Orta
3 Orta Düşük Yüksek Orta   Orta Orta Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Orta Orta
4 Orta Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Düşük
5 Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Düşük Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Serbest Zaman Felsefesi, Serbest Zaman ve Yaşam Kalitesi, Rekreasyona Giriş

Dersin İçeriği

Rekreasyon kavramının tarihsel gelişimini ve bu gelişimde toplumsal etmenlerin (nüfus, teknoloji kentleşme) etkisi, serbest zaman etkinliklerinin toplumsal ve bireysel açıdan önemi, rekreasyon etkinliklerini tipolojileri, toplumun ve bireyin gelişmişliğinin tanımlanması rekreasyon etkinlerini düzenleyen aile, okul, dernek ve devletin önemi, sosyokülltürel ve ekonomik özelliklere özelliklere göre farklı gruplarda (çocuk, genç, kadın, erkek, engelli) rekreasyonel etkinliklerin ve oyunun önemini açıklar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sporun tanımı, alanı, amaç ve fonksiyonları: Kültür, Toplum ve Spor öğrenir.
2) Spor ve rekreasyon sosyoloji ilişkisi ve spor sosyolojisinin tanımı ve alanı: Sosyoloji İle İlgili Konu ve Kavramları kazanır.
3) Sosyal yapı (toplum) ve spor: Spor Sosyolojisinde Yöntem ve Teknikleri kavrar
4) Eğitim ve spor ilişkisi: Toplumsal Süreçler ve Sporu kavrar
5) Sosyalleşme, sosyal değişmeyi kavrar
6) Boş zaman ve spor ilişkisi : kuramsal açıdan sosyolojiyi öğrenir
7) Kitle iletişim araçları ve spor: Popüler Kültür ve Sporu anlar
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Boş zaman ve spor ilişkisi : toplumda kadın ve boş zamanı kavrar
10) Boş zaman ve spor ilişkisi : toplumda erkekler ve boş zamanı kavrar
11) toplumda Engelliler ve sporu kavrar .
12) çocuk, oyun ve boş zaman
13) Boş zaman ve spor ilişkisi : gençlik ve boş zamanı kavrar
14) ülkelerde boş zamanları kavrar
15) boş zaman planlaması yapar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte