>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Seçmeli Ders 4 Futbol RKR218 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Murat SON

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Futbolun tarihçesini ve Genel öğretim yöntemlerini açıklar.
2) Futbolda vuruş tekniklerini uygular.
3) Materyal malzeme kullanmasını organize eder.
4) Futbolda, performansa yönelik aşama yapmasını sağlar.
5) Futbolda bireysel ve grup çalışmalarında öğretim yöntemlerini uygular.
6) Futbolda yönlendirme modelleri ve stratejileri uygular
7) Futbol oyuncularının saha organizasyonlarını uygular
8) Futbolda taktik becerileri açıklar.
9) Futbol temel tekniklerini açıklar
10) Futbola özgü problemleri öğrenir ve açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
2   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
3   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
4   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
5   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
6   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
7   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
8   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
9   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    
10   Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta   Orta   Yüksek    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Futbolda aerobik ve anaerobik antrenman; Futbolda kuvvet, Sürat, Dayanıklılık, Hareketlilik antrenmanları; İleri uç oyuncularının, Orta saha oyuncularının, Savunma oyuncularının ve liberonun özel antrenmanı; Futbolda kalp atım sayısı ve antrenman; Sürantrenman; Futbolda testler; Dünyada ve Türkiye'de alt yapı organizasyonları; Futbolda antrenman planlaması ve periyotlaması, Günlük, Haftalık, Aylık ve Yıllık antrenman planları; Toplumsal açıdan futbol ve holiganizm.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Futbolun Tanımı, Dünyada, Türkiye'de Futbolun Tarihsel Gelişimi, Futbol Oyun Kuralları ve Yorumlanması.
2) Futbola Özgü Isınma, Koordinasyon ve Stretching Alıştırmaları.
3) Topsuz Çalışmalar (Koşma, Atlama, Yön Değiştirme, Vücut Çalımı).
4) Futbolda Beceri Alıştırmaları.
5) Futbolda Ayak İçi, Ayak İç Üstü ile Vuruş Tekniği.
6) Futbolda Ayak Üstü, Ayak Dışı ve Vole Vuruş Tekniği.
7) Futbolda Top Kontrolleri Tekniği.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Futbolda Top Sürme Tekniği.
10) Futbolda Top Sürme Tekniği.
11) Futbolda Aldatma (Çalım) Tekniği.
12) Futbolda Orta, Şut ve Kafa Vuruşu.
13) Kaleci Tekniği.
14) Futbolda Taktik.
15) Futbolda Taktik.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Türkiye Futbol Federasyonu,(2016) “Futbol Oyun Kuralları ”, İstanbul.
2- BAŞYAZICIOĞLU,M.,(1997),Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları,Bağırgan Yayımevi,Ankara.
3- TOPKAYA,İ.,Tekin,A.T.,(1998),Genel Kuramsal Bir Bakış ve Futbol Eğitim Öğretimi, Üniversiteliler Ofset,İzmir.
4- İNAL,A,N.,(2004),Futbolda Eğitim-Öğretim, Nobel Yayınevi,Ankara.
5- ACAR,M.F.,(2000),Futbolda Çocuk ve Gençlerin Antrenmanları, Meta Basım, İzmir.
6- AKSOY,F.,(2012),Altyapıda Saha İçi Uygulamalar-II-,Has Matbaa,İstanbul.
7- ENİSELLER,N.,(2010).Bilimin Işığında Futbol Antrenmanı. Birleşik Matbaacılık, Çamdibi/İZMİR
8- APAYDIN, A., (2000). Futbola Giriş. Ak Matbaacılık, Bursa.
9- Futbol Öğretim Planı /TFF Eğitim Yayınları /Arbaş Matbaacılık ve Ambalaj Sanayi /1991/Çeviri Cezmi TURHAN
10- TFF Eğitim Yayınları/Futbolu Oluşturan Parametrelerin Yaş gruplarına göre Kullanımı ve Yaş Gruplarına uygun Lig Yapıları /Bilnet Matbaacılık,/2016
11- TFF Eğitim Yayınları/Çocuk ve Gençlerde Futbol Antrenmanı /Bilnet Matbaacılık,/2016
12- TFF/ UEFA KURSLARI /Eğitimci Rehber Kitabı
13- Aksoy,F., (2018).Futbol Öğretim Programı.Yek Matbaacılık,Bağcılar/İSTANBUL

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Örnek Olay
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte