>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Beceri Öğrenimi RKR401 Zorunlu Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Betül BAYAZIT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Beceri kavramları ve bileşenlerini öğrenerek hareketi öğretme aşamasında öğrencinin seviyesine inerek hareket tekniğini açıklar.
2) Beceri kavramlarını temel alır.
3) Beceri eğitimi için örnekler verir.
4) Branşlara yönelik beceri eğitimini uygular.
5) Beceri eğitimini organize eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Orta Yüksek Düşük  
2     Yüksek Yüksek       Yüksek     Orta Yüksek    
3     Yüksek Yüksek   Yüksek   Yüksek     Orta Yüksek    
4   Orta Yüksek Yüksek   Orta Yüksek Yüksek     Orta Yüksek    
5 Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük   Yüksek   Orta Orta Yüksek    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

BES 322 Beceri öğrenimi, BES 309 psikomotor gelişim

Dersin İçeriği

Beceri, beceri bileşenleri, beceri eğitimi için öneriler, hareket eğitimi, spor eğitimi, beden eğitimi, hareket eğitiminin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, öğrenme, pedagoji, öğretim yöntemleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Beceri, beceriyi oluşturan bileşenler
2) Genel ve özel beceri antrenman bilgisi, beceri eğitimi için öneriler
3) Hareket eğitiminin amaçları, çocuğun gelişiminde hareket eğitiminin yeri ve önemi
4) İyi bir hareket eğitimi programının özellikleri, koordinasyon, koordinatif yetenekler
5) Koordinatif yeteneklerin gelişimi, koordinatif yeteneklerin gelişimi için yöntemsel öneriler, koordinatif yeteneklerin bileşenleri
6) Koordinasyon türleri, koordinasyonun özellikleri, koordinasyonu etkileyen faktörler
7) Okul öncesi-birinci okul çocuğu çağı-ikinci okul çocuğu çağında koordinatif yeteneklerin gelişimi
8) Ara sınav
9) Algısal, motor gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, öğrenme yeteneğinin geliştirilmesi
10) Genel ve özel koordinasyon antrenmanının içeriği, koordinatif yeteneklerin eğitimi için yöntemsel öneriler
11) Benlik kavramı, benlik imajı geliştirilmesinde hareket eğitimi ve oyunun rolü
12) Hareketin benlik imajı geliştirme üzerindeki etkileri, beceri öğretiminde izlenecek yollar
13) Yetersiz benlik imajı geliştirme nedenleri ve çözüm önerileri, beden eğitimi ve spor yoluyla çocuğun ihtiyaçlarının karşılanması
14) Beden eğitimi ve spor yönünden bireyin gelişim aşamaları, beden eğitimi ve spor sonucunda bireyde oluşan gelişmeler
15) Koordinatif yeteneklerin gelişiminde yöntem ve içerik
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

45%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

55%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte