>

Temel Bilgisayar Bilimleri (sosyal)

Rekreasyon

Spor Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Bilgisayar Bilimleri (sosyal) ENF102 Zorunlu Lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Serap ÇOLAK
Prof. Dr. Erhan GENGEÇ
Prof. Dr. Murat HOŞÖZ
Doç. Dr. Arzu DEVECİ TOPAL
Doç. Dr. Ceyhun KONAK
Doç. Dr. Serdar SOLAK
Dr. Öğr. Üyesi Umut ALTINIŞIK
Dr. Öğr. Üyesi Seyhun URLA
Öğr. Gör. Serkan AKÇAY
Öğr. Gör. Seyfullah BAŞKÖYLÜ
Öğr. Gör. Ömer Fatih BÖLÜKBAŞ
Öğr. Gör. Murat GÜNEŞ
Öğr. Gör. Erkan KOCAKAYA
Öğr. Gör. Salih KOÇ
Öğr. Gör. Tayfun KONAK
Öğr. Gör. Birsen KÖSELE BAYHAN
Öğr. Gör. Atilla TUNALI
Öğr. Gör. Selim YILDIZ
Öğr. Gör. İnanç AR
Öğr. Gör. Uğur YILDIZ
Arş. Gör. Dr. Selçuk ÖĞÜTCÜ
Ögr. Gör. Dr. Esra ÇOBAN BUDAK
Ögr. Gör. Dr. Aydın KETENAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mesleğinin gerektirdiği programları kullanır.
2) Sorun çözme adımlarını tespit eder.
3) Mesleki çalışmalarda ilgili programların özelliklerini kullanır.
4) Alanının gerektirdiği program editörlerini kullanır.
5) Hazır program modüllerini kullanır.
6) Program ile oluşturduğu uygulamalar üzerindeki hataları tespit eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Yüksek Orta       Orta   Yüksek Düşük      
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta       Yüksek   Yüksek Düşük      
3 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta         Düşük Yüksek Yüksek     Düşük
4 Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta       Orta Düşük Yüksek Düşük      
5 Orta Düşük Orta Yüksek Orta           Orta Düşük      
6 Orta Orta Orta Yüksek Orta       Orta Düşük Yüksek Düşük      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Problem çözme adımları. Program yapısı ve program arayüzü kullanımı. Programdaki uygulama hatalarını tespit etmek.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Algoritma tasarımına giriş.
2) Akış diyagramlarına giriş.
3) Internet ve Web ile ilgili temel kavramlar.
4) Arayüz tasarım ilkeleri.
5) Seçilecek bir editör programını tanıma.
6) Editör programıyla arayüz uygulamaları.
7) Programlamanın temel ilkeleri.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tasarlanan arayüzlerin programlamaya entegrasyonu.
10) Hazırlanan arayüzlerin sayfa bağlantılarını sağlama ve etkileşim.
11) Hazır program modüllerinin arayüz sayfalarında kullanımı.
12) Web 2.0-3.0-4.0 teknolojileri, Sosyal medya. kavramları
13) Proje çalışması
14) Proje çalışması.
15) Proje değerlendirmesi.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Grup Çalışması
6) Laboratuvar/Çalıştay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Uygulama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte