>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Herkes İçin Spor SYP315 Seçmeli Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Zekiye BAŞARAN
Prof. Dr. Serap ÇOLAK
Öğr. Gör. Tacettin BÜYÜKDEMİRTAŞ
Öğr. Gör. Murat SON

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) HİS’ in Tanımını, Yararlarını ve yaygınlaşması için yapılması gerekenleri anlatır.
2) Dünya'da ki Ve Türkiye’deki His Anlayışını ve gelişimini değerlendirir.
3) Sağlık İçin Sporun önemini kavrar.
4) Boş zamanları değerlendirme açısından Sporu yorumlar.
5) Çocuklar Ve Gençler İçin Sporun önemini açıklar.
6) Kadınlar İçin Sporun yerini tartışır.
7) Yaşlılar İçin Sporun önemini gösterir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük   Düşük Orta           Düşük   Düşük
2   Orta Orta       Düşük         Düşük   Düşük
3           Orta   Orta Yüksek Orta   Düşük    
4         Düşük Orta Orta     Yüksek       Orta
5   Orta       Orta Orta Orta Orta Orta   Orta   Orta
6           Orta Düşük Düşük Orta Yüksek   Düşük   Orta
7           Orta Düşük Düşük Orta Yüksek   Düşük   Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Spor Sosyolojisi, Rekreasyon

Dersin İçeriği

Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyadaki Ve Türkiye’deki HİS Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler, Engelliler, İçin Spor, Yerel Yönetimlerde Spor, Outdoor Sporlar konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) HİS’ in Tanımı, Yararları, Yaygınlaşması.
2) Dünyada’ki Ve Türkiye’deki His Anlayışı Ve Gelişimi
3) Sağlık İçin Spor
4) Boş Zamanları Değerlendirme Açısından Spor
5) Çocuklar Ve Gençler İçin Spor
6) Kadınlar İçin Spor
7) Yaşlılar İçin Spor
8) Ara sınav
9) Çalışanlar İçin Spor
10) Aileler İçin Spor
11) Engelliler İçin Spor
12) Turizm Ve Spor
13) Ourdoor Sporlar
14) Yerel Yönetimlerde Spor
15) HİS Federasyonunun Yapılaşması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Herkes İçin Spor Erol Uğur, Özer Baysaling
2- Herkes İçin Spor Erdal Zorba, H. Can İkizler, Ali Tekin, Okan Miçoğullar, Ercan Zorba

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte